Ellemil

Facebook-mainonnan strategian suunnittelu & toteutus verkkokaupalle


 

Ellemil on vaatetusalan ammattilaisen Anniina Liedeksen visiosta syntynyt 3 X kotimainen lastenvaatebrändi.

Ellemilin vaatteita ei siis ainoastaan suunnitella Suomessa. Vaan suunnittelun lisäksi kaikki tuotteet myös valmistetaan Suomessa, Suomessa kudotuista ja painetuista kankaista. 

Tutustu Ellemilin ihaniin lastenvaatteisiin täällä >>

Mitä tehtiin?

  • Taustatutkimus

  • Facebook-mainonnan strategia

  • Facebook-mainosten suunnittelu & toteutus

  • Mainonnan startti

  • Asiakkaan ohjeistaminen mainonnan jatkoon

Lähtötilanne:

Asiakas oli juuri avannut uuden verkkokaupan ja halusi heti alusta alkaen lähteä liikkeelle kunnollisella nettimarkkinoinnin strategialla. Lisäksi asiakas halusi, että Ellemilin erityisyys – 3 X kotimaisuus – sekä visio tulisivat markkinointiteksteissä esille kirkkaalla ja houkuttelevalla tavalla.

Ratkaisu:

Suunnittelimme asiakkaalle 3-vaiheisen Facebook- ja Instagram-mainonnan strategian. Strategian tavoitteena on ohjata jatkuvasti Ellemilin verkkokauppaan uusia kävijöitä, saada heidät katselemaan tuotteita sekä liittymään uutiskirjelistalle. 

Viimeisessä vaiheessa mainonnalla pyritään tavoittamaan verkkokaupassa vierailleet, mutta ostamatta jättäneet ihmiset ja saamaan heidät takaisin kauppaan viimeistelemään osto.

Kirjoitimme mainonnan jokaiseen vaiheeseen unelma-asiakasta puhuttelevat mainostekstit sekä suunnittelimme niihin sopivat mainosvisuaalisuudet. Lopuksi rakensimme tarvittavat kampanjat Asiakkaan Facebook-mainostilille, jotta asiakas pääsee helposti jatkamaan mainonnan ylläpitoa antamillamme ohjeilla.

Maksullisen mainonnan suunnitelman lisäksi Asiakas sai strategian ja ohjeet sekä viikottaisiin uutiskirjeisiin että verkkokaupan tärkeimpiin sähköpostiautomaatioihin.

Lopputulos:

Projektin päätteeksi Asiakkaalla on nyt selkeä suunnitelma ja valmiit mainokset strategian jokaiseen vaiheeseen.

Antamillamme ohjeilla Asiakas pystyy itse hallinnoimaan mainoskampanjoitaan, eikä hänen tarvitse yritystoimintansa alkuvaiheessa maksaa mainonnan ylläpidosta ulkopuolisille. Sen sijaan hän voi käyttää koko mainosbudjettinsa itse mainontaan, ohjaamaan uutta yleisöä verkkokauppaansa.

 

“Mainostekstit tuovat hienosti esiin Ellemilin ytimen ja arvot”

“Karoliinan kirjoittamat mainostekstit tuovat hienosti esiin Ellemilin ytimen ja arvot. Ja selkeästi ne myös toimivat tuoden verkkokauppaan päivittäin uusia silmäpareja sekä uutiskirjeen tilaajia.”

– Anniina Liedes, Ellemilin yrittäjä

 
 

Tarvitsetko apua verkkokauppasi markkinointiin?

Klikkaa nappulaa alla ja varaa kanssani lyhyt alkukartoituspuhelu.