Lisää näkyvyyttä julkaisujen sponsoroinnilla

 Lisää näkyvyyttä julkaisujen sponsoroinnilla Facebookissa

Voi niitä aikoja, kun Facebookin yrityssivun julkaisut näkyivät lähes kaikkien sivutykkääjien uutisvirroissa. Nykyään Facebook rajoittaa voimakkaasti yrityssivujen näkyvyyttä seuraajille ja vain noin 10-15 prosenttia sivun tykkääjistä näkee sivujulkaisut, jollei niitä erikseen markkinoida.

Jos haluat pitää huolta seuraajistasi ja sitouttaa heitä sivuusi, kannattaa julkaisuja ehdottomasti markkinoida. Näin varmistat, että seuraajasi näkevät tärkeimmät päivityksesi, eivätkä pääse unohtamaan olemassaoloasi.

 

Millaisia julkaisuja kannattaa markkinoida?

Oma kokemukseni on, että kannattaa mainostaa sellaisia julkaisuja, jotka antavat kohderyhmällesi jotakin selkeää arvoa. Oletko kirjoittanut blogipostauksen, jossa annat kohderyhmääsi hyödyttäviä neuvoja tai jaat omia kokemuksiasi esimerkiksi jostakin tuotteesta tai tapahtumasta? Oletko laatinut kohderyhmääsi varten jonkinlaisen digituotteen, jota tarjoat ladattavaksi maksutta? Esimerkiksi tällaisia asioita käsitteleviä postauksia voi olla hyödyllistä nostattaa mainostamalla niitä.
 

Kenelle kohdistan julkaisuni?

Mainosta julkaisua –toimintoa käytettäessä kohdennusmahdollisuudet eivät ole aivan yhtä laajat kuin Facebookin Mainostyökalua käytettäessä. Voit kuitenkin käyttää tallentamiasi kohderyhmiä, tehdä uuden kohderyhmän tai mainostaa julkaisua sivustasi tykänneille henkilöille sekä heidän kavereilleen. Suosin itse usein jälkimmäistä vaihtoehtoa.
 

Miten markkinoin julkaisua?

Julkaisun markkinointi on todella helppoa: Mene vain haluamasi julkaisun kohdalle ja paina ”Mainosta julkaisua”.
 

 
 Mainosta julkaisujasi painamalla "Mainosta julkaisua" -painiketta julkaisun alla.

Mainosta julkaisujasi painamalla "Mainosta julkaisua" -painiketta julkaisun alla.

 


Seuraavaksi pääset valitsemaan mainokselle kohderyhmän ja budjetin sekä aikataulun. Käytän itse julkaisuja markkinoidessani paljon ”sivutykkääjät ja heidän kaverinsa” –kohdennusvaihtoehtoa, jotta saan julkaisut näkymään mahdollisimman monelle sivuani seuraavalle henkilölle. Kohdennus kannattaa valita sen mukaan, millainen julkaisu on kyseessä.
 

 
 Valitse mainoksen tavoite ja kohdeyleisö - sivutykkääjät ja heidän kaverinsa on monesti toimiva vaihtoehto julkaisuja sponsoroidessa.

Valitse mainoksen tavoite ja kohdeyleisö - sivutykkääjät ja heidän kaverinsa on monesti toimiva vaihtoehto julkaisuja sponsoroidessa.

 


Markkinoin usein julkaisuja hyvin pienellä, usein muutaman euron budjetilla. Sillä saa jo hyvin tavoitettua omat sivutykkääjät sekä lisäksi heidän Facebook kavereitaan, joiden joukosta usein tulee lisää uusia sivutykkääjiä. Suosittelen kokeilemaan ensin julkaisujen markkinointia pienellä budjetilla ja kun huomaat, minkä tyyliset julkaiset purevat parhaiten ihmisiin, mainosta niitä lisää.
 

 
 Määritä budjetti sekä mainostuksen kesto ja vahvista lopuksi mainostus.

Määritä budjetti sekä mainostuksen kesto ja vahvista lopuksi mainostus.

 

Kun olet valinnut mainostuksen budjetin ja keston, painat vain Mainosta –nappia ja mainoksesi lähetetään hyväksyttäväksi ja julkaistavaksi. Sitten voitkin siirtyä seuraamaan mainoksesi menestymistä sivusi Kävijätietojen Julkaisut –kohdasta.


Tuottaako Facebook-yrityssivusi toivottuja tuloksia? Jos parantamisen varaa on, tule mukaan ILMAISELLE Facebook-minikurssille, jonka avulla laitat yrityssivusi ajan tasalle.