Mainoksen kohdentaminen kotisivukävijöille pikselin avulla

 Mainoksen kohdentaminen kotisivukävijöille Facebook-pikselin avulla

Edellisessä kirjoituksessa kerroin, mikä on Facebook-pikseli ja miksi sellainen kannattaa ehdottomasti asentaa omille kotisivuille. Kyseiseen artikkeliin pääset TÄSTÄ. Tässä jutussa haluan auttaa sinua eteenpäin pikselihommissa ja opastaa, kuinka voit pikselin avulla kohdentaa FB-mainoksia kotisivuillasi vierailleille ihmisille.
 

Miksi mainoksia kannattaa kohdistaa kotisivukävijöille?

Kotisivuille asennettu Facebook-pikseli siis lähettää sivukävijöistä dataa Facebookin mainostyökalulle, jotta pystyisit kohdistamaan mainoksiasi suoraan vain näille kävijöille etkä kenelle tahansa Facebookissa.

Miksi näin kannattaa toimia?

Kotisivuillasi vierailleet ihmiset ovat jo osoittaneet kiinnostuksensa yritystäsi ja palveluitasi kohtaan, kun he ovat tulleet sivuillesi. He ovat siis "lämpimämpää" yleisöä, kuin ihmiset, joille yrityksesi on vielä tuiki tuntematon. Tietenkään kaikki kotisivukävijät eivät ole tällaista otollista yleisöä, mutta luultavasti suurella osalla heistä on jokin aiheeseesi liittyvä intressi, johon he ovat etsimässä apua tai neuvoja.

Sekin on tosiasia, etteivät kaikki tietoa ja ratkaisua omaa pulmaansa etsivät päädy heti sivusi löydettyään ottamaan sinuun yhteyttä tai ostamaan tuotteitasi. He haluavat ehkä vielä miettiä asiaa ja tehdä vertailua eri vaihtoehtojen välillä, ennen kuin he ovat valmiita yhteydenottoon.

Tässä kohtaa astuu mukaan pikselin hyödyntäminen FB-mainoksessa. Kohdentamalla Facebook-mainoksia kotisivuillasi vierailleille autat heitä pitämään yrityksesi mielessä ja mukana ostoprosessissa. Ja ehkäpä nämä asiakkaat päätyvät pian tuomaan rahaa sinun pussiisi, koska olet pysynyt heidän mielessään koko prosessin ajan.

Katsotaan seuraavaksi, kuinka saat luotua sivukävijöistäsi kohderyhmän Facebook-mainosta varten.

 

Kohderyhmän luominen sivukävijöistä

1. Jotta saisit mainoksen kohdistettua sivukävijöillesi, sinun on ensin luotava uusi mukautettu kohderyhmä Mainostenhallissa.

Sen saat tehtyä aloittamalla mainoksen luomisen aivan tavallisesti ja valitsemalla sitten Kohderyhmä-kohdasta ’Luo uusi mukautettu kohderyhmä’

 
mukautettu_kohderyhma.png
 

 

2. Seuraavaksi valitset, miten haluat mukautetun kohderymän luoda. Tässä tapauksessa haluamme luoda sivuston liikenteeseen perustuvan kohderyhmän, joilloin listasta valitaan vaihtoehto ’Sivuston liikenne’.

 
sivuston_liikenne_kohderyhma.png
 


3. Seuraavassa kohdassa pääset valitsemaan, sisällytetäänkö kohderyhmään kaikki sivuston vierailijat vai esimerkiksi vain jollakin tietyllä sivulla vierailleet ihmiset. Valitse samalla, kuinka monta päivää haluat ehdot täyttävien ihmisten pysyvän kohderyhmässäsi. Maksimi on 180 päivää, jonka jälkeen heidät poistetaan kohderyhmästä, ellei ehdot (eli sivuvierailut) täyty uudelleen ennen sitä.

 
sivuvierailijat_fb_mainos.png
 

 

4. Nimeä ja tallenna lopuksi kohderyhmä, jolloin voit valita sen jatkossa mainosta tehdessäsi klikkaamalla ’Mukautetut kohderyhmät’ ja valitsemalla oikean kohderyhmän listasta.

 

Tee nyt mainos valmiiksi ja ala nauttia tehokkaammista mainoksista.


Tuottaako Facebook-yrityssivusi toivottuja tuloksia? Jos parantamisen varaa on, tule mukaan ILMAISELLE Facebook-minikurssille, jonka avulla laitat yrityssivusi ajan tasalle.