3 syytä, miksi yrittäjän kannattaa olla LinkedIn:ssä

LinkedIn on monesti ymmärretty työnhakuun ja rekrytointiin liittyväksi palveluksi. Se on kuitenkin paljon muutakin, kuten erinomainen kanava yrittäjälle rakentaa omaa asiantuntijabrändiä ja verkostoa.

Listasin kolme keskeistä kohtaa, miksi yrittäjän kannattaa olla LinkedIn:ssä. Näitä kannattaa miettiä, kun pohdit LinkedIn-palvelun hyödyllisyyttä sinulle.

Miten pienyrittäjä voi siis hyötyä LinkedIn-palvelusta?

 

Verkoston kasvattaminen

LinkedIn:iä käyttää jo yli miljoona suomalaista. Se ei siis enää ole vain joidenkin tiettyjen alojen ihmisten kanava eikä varsinkaan pelkkä cv-pankki. Yrittäjän kannattaakin hyödyntää LinkedIn:iä aktiiviseen verkoston kasvattamiseen. Palvelussa on helppoa hakea eri toimialojen ihmisten profiileja ja aloittaa keskustelu viestillä ja kontaktipyynnöllä. Yrittäjä voi verkostoitumalla saada palvelusta esimerkiksi uusia yhteistyökumppaneita tai asiakkaita.

 

Asiakkaiden auttaminen

Koska LinkedIn:in suomalaisten käyttäjien määrä kasvaa koko ajan, on yhä todennäköisempää, että asiakkaasikin ovat siellä. LinkedIn:iä kannattaakin opetella käyttämään yhtenä sisältömarkkinoinnin välineenä. Se tarkoittaa sitä, että jaat palveluun oman kohderyhmäsi kannalta hyödyllistä sisältöä, jossa sinä pystyt heitä parhaiten auttamaan. Tämä tietysti edellyttää sitä, että tiedät asiakkaidesi olevan palvelun käyttäjiä.

 

Kehittyminen asiantuntijana

Aktiivisella LikedIn:in käytöllä voit kasvattaa kuvaasi alasi asiantuntijana ja kehittyä jatkuvasti itsekin.  Tähän liittyy kaksi ensimmäistä kohtaa sekä kaikki se muiden käyttäjien jakama sisältö, johon itse pääset palvelussa käsiksi. Muiden jakaman sisällön ja keskustelujen avulla saat jatkuvasti eteesi uusia näkökulmia, blogikirjoituksia, artikkeleita ja uutisia, joihin et välttämättä muualla törmäisi. 

Oletko hyödyntänyt LinkedIn:iä työssäsi tai pohditko sen hyödyllisyyttä juuri sinulle? Jätä kommentti alle!