3 syytä, miksi pienyrittäjä tarvitsee Facebook-yrityssivun

Oletko aloittamassa tai juuri aloittanut oman yritystoimintasi ja mietit, pitäisikö perustaa yrityssivu Facebookiin? Vai onko yritystoimintasi jatkunut jo pidempään, mutta et ole tullut perustaneeksi yrityssivua, koska et tiedä olisiko se hyödyllistä?

Vastaukset kysymyksiin: Kyllä pitäisi perustaa ja kyllä, se on hyödyllistä! Kerron sinulle nyt kolme syytä miksi.
 

Ilmainen markkinointikanava

Facebook-sivun perustaminen on maksutonta, joten miksi et hyödyntäisi tätä mahdollisuutta ilmaiseen markkinointikanavaan? Suomessa Facebookin käyttäjiä on jo yli 2,6 miljoonaa, joten lähes jokaisen yrityksen on sen kautta mahdollista saavuttaa haluamansa asiakasryhmä.

Facebookissa on siis todellakin mahdollista markkinoida jopa ilmaiseksi tai ainakin hyvin pienellä budjetilla. Kun julkaiset mielenkiintoista ja persoonallista sisältöä Facebook-sivullasi, esimerkiksi kirjoittamasi blogipostauksen, voit käydä jakamassa sen sopiviin Facebook-ryhmiin, täysin ilmaiseksi! Jos olet onnistunut valitsemaan oikeanlaisia ryhmiä, saat niistä todennäköisesti runsaasti uusia seuraajia ja tykkääjiä omalle sivullesi.

Jos taas olet valmis laittamaan markkinointiin hieman rahaa, on hyvä vaihtoehto markkinoida tärkeimpiä julkaisujasi aina muutamalla eurolla, jolloin saat postauksillesi enemmän näkyvyyttä. Tämä on hyvä keino saada uusia seuraajia yrityssivullesi.

Yritysten Facebook-sivut näkyvät myös Google-hauissa, joten jo se on yksi hyvä syy ottaa kyseinen kanava haltuun. Onhan parempi, että Googlen hakutulossivulta löytyy kaksi sinun yrityksesi luokse johdattavaa linkkiä, kotisivusi ja Facebook-sivusi linkki, kuin vain linkki kotisivuillesi.
 

Löydyt Facebookin hakutoiminnolla

Vaikka Google on yleisin tiedonhaun aloituspaikka, käyttävät yhä useammat ihmiset myös Facebookin hakutoimintoa löytääkseen esimerkiksi lähellä olevia yrityksiä ja palveluita. Jos yritykselläsi ei ole Facebook-sivua, yritystäsi ei käytännössä ole olemassa niille, jotka etsivät tietoa Facebookista.
 

Johdatat kohti kotisivujasi

Facebook-sivun avulla pystyt helposti johdattamaan yrityksestäsi kiinnostuneet ihmiset eteenpäin haluamaasi paikkaan. Useimmiten tämä paikka on kotisivusi, jossa annat lisätietoja palveluistasi ja ohjaat asiakasta ostamaan tai tekemään jonkin muun haluamasi toimenpiteen.

Facebook-sivuun kannattaa siis panostaa, jotta se on mahdollisimman selkeä ja kertoo välittömästi sivulle tulevalle henkilölle, mistä sivulla on kyse ja onko se häntä varten. Sivukävijälle pitää tarjota riittävästi informaatiota yrityksestä, sen tuotteista ja palveluista ja kuinka tämä mahdollinen uusi asiakas pääsee eteenpäin ostopolullaan, jotta hän jää sivullesi ja tulee sinne uudestaankin. Tärkeimpiä tietoja Facebook-sivullasi ovat yhteystietosi sekä kotisivujesi osoite sekä kuvaus siitä mitä tarjoat. Kannattaa myös kertoa, miksi kotisivuillasi kannattaa vierailla, mitä sieltä löytyy?

Facebook-sivu ei ole kilpailija kotisivuille, vaan molemmat tukevat toisiaan ja johdattavat kävijöitä ristiin tarjoten hieman erilaista arvoa ja sisältöä. Nyt siis nopeasti Facebook-yrityssivua luomaan, jos sinulla ei sellaista vielä ole.

Apua saat tulemalla ilmaiselle Facebook-minikurssilleni, jossa saat sähköpostiisi neljän päivän aikana neljä helppoa tehtävää ja videota laittaaksesi oman yrityssivusi kerralla kuntoon. Klikkaa tästä itsesi mukaan.