Miten oppia tekemään itse Facebook-markkinointia?

 Miten oppia tekemään itse Facebook-markkinointia?

Jokaisella pienyrittäjällä olisi tällä hetkellä ja tulevaisuudessa elintärkeää olla vähintään perustason osaaminen Facebook-markkinoinnissa, vaikka sitten päättäisikin ulkoistaa osan sen toteutuksesta. Yrittäjän on järkevää esimerkiksi tietää ja tunnistaa omat unelma-asiakkaansa Facebookissa ja ymmärtää, kuinka markkinoinnin onnistumista voi mitata, jolloin hän ei ole pelkän ulkopuolelta tulevan tiedon ja raporttien varassa.

Jos yritys ei löydy googlettamalla tai sillä ei ole aktiivista Facebook-sivua, valitettava tosiasia on, että yritystä ei silloin käytännössä ole olemassa kuin pienelle, yrityksen palveluja uskollisesti käyttävälle asiakaskunnalle.

Olisiko siis aika ottaa hieman aikaa Facebook-markkinointisi kehittämiseen?
 

Miten saan tarvittavat perustaidot Facebook-markkinointiin?

Jos et vielä ymmärrä paljoakaan some-markkinoinnin saloista, mutta haluat oppia tekemään sitä, ajoituksesi on oikeastaan todella hyvä. Some-markkinointiin erikoistuneet yritykset tuottavat jatkuvasti ilmaista materiaalia verkkoon luettavaksesi esimerkiksi blogitekstien ja videoiden muodossa. Sinun tarvitsee vain googlettaa pulmasi ja hyvin todennäköisesti löydät siihen vastauksen sekä ohjeet, kuinka päästä eteenpäin ja saada homma toimimaan.

Toinen kysymys sitten on, onko sinulla aikaa etsiä kaikkea tarvitsemaasi tietoa itse netistä? Haluaisitko oppia Facebook-markkinointia, mutta tehdä sen mahdollisimman tehokkaasti, säästäen kallista aikaasi? Tähän sinulla on erinomainen mahdollisuus osallistumalla  Menesty Facebook-markkinoinnissa -verkkokurssille, jossa opit tekemään kunnollisen Facebook-strategian sekä hyödyntämään Facebookia markkinoinnissa monipuolisesti. Tämän jutun lopussa olevaa kuvaa klikkaamalla pääset tutustumaan kurssin sisältöön.
 

Miksi tehdä some-markkinointi itse?

Varsinkin aloittavilla yrittäjillä ei useinkaan ole mahdollista ulkoistaa kaikkia ulkoistettavissa olevia yrityksen asioita heti alkuun. Siksi esimerkiksi some-markkinointi voi olla järkevää hoitaa itse, koska pienellä vaivannäöllä siinä on mahdollista säästää huomattavia summia. Säästöt tulevat siitä, ettet joudu palkkaamaan markkinointitoimistoa hoitamaan some-kanaviasi ja toisaalta voit vähentää tai jopa lopettaa lehtimainostuksen kasvaneen some-näkyvyyden myötä.

Miltäs kuulostaa? Eikö nyt olisikin hyvä aika suunnitella ja panostaa hieman enemmän Facebook-markkinointiisi?