Kannattavaa Facebook-markkinointia
 

Asiakastarina #1

Her Finland -blogi

 

Ongelma

  • Saada kasvatettua sähköpostilistaa verkkokurssilanseerausta varten.

  • Tukea Facebook-mainonnalla verkokurssin lanseerauskampanjaa.

  • Mainosbudjetti yhteensä noin 200 €.

strategia

  • Sähköpostilistan kasvattaminen mainostamalla ilmaista minikurssia ennen myyntikampanjan alkamista.

  • Verkkokurssin mainostaminen ilmaiselle minikurssille liittyneille sekä Her Finland -blogin lukijoille.

tulokset

  • Sähköpostilistaa saatiin kasvatettua 0,21 € hinnalla per liidi.

  • Verkkokurssimyyntiä tuli mainosten kautta yhteensä yli 1120 € viiden päivän aikana.

  • Yhden oston hinta oli keskimäärin 2,21 €.

 
 
 

 

 

 Asiakastarina #2

Verkkokurssin lanseeraus

 

Lähtötilanne

  • Facebook-mainontaa oli käytetty jo aiemmissa lanseerauksissa ja niiden valmisteluissa.

  • Tulevasta lanseerauksesta haluttiin tehdä kaikkien aikojen paras, mutta pitää myös mainoskustannukset järkevinä.

STRATEGIA

  • Sähköpostilistan kasvattaminen ohjaamalla kohderyhmää Facebook-mainonnan avulla liittymään ilmaiseen video-workshoppiin.

  • Maksullisen valmennuksen Facebook-mainonta workshoppiin osallistuneille sekä kotisivuilla käyneille ihmisille.

TULOKSET

  • yli 1000 liittynyttä ilmaisessa workshopissa (eli sähköpostilistalle).

  • yli 55 000 € myyntiä, josta lähes puolet Facebook-mainosten kautta.

 
 
 
 
1.jpg
 

Asiakastarina #3

verkkokaupan Facebook-mainonta

 

Lähtötilanne

  • Facebook-mainontaa oli tehty, mutta esim. Facebook-pikseliä ei oltu osattu hyödyntää mainonnan tehokkaaseen kohdentamiseen.

  • Osaaminen ja aika Facebook-mainonnan tekemiseen puuttui, joten yritys halusi palkata minut huolehtimaan siitä.

STRATEGIA

  • Vaihtuvien kampanjoiden lisäksi jatkuvasti pyörivä “yleismainos”, jolla ohjataan verkkokauppaan jatkuvasti uusia potentiaalisia asiakkaita.

  • Facebookin retargeting-mainonta, jolla tavoitetaan verkkokaupassa käyneet ihmiset ja ohjataan heidät takaisin.

TULOKSET

  • Pienellä budjetilla (5-20 €/päivä) on saatu verkkokauppaa uusien yleisöjen tietoon sekä ohjattua potentiaaliset asiakkaat takaisin viimeistelemään ostonsa.

  • Yleiskampanja ja sen retargeting ovat tuottaneet 2 kk jaksolla myyntiä 3374 €. Näissä kampanjoissa oston keskimääräinen kustannus on ollut noin 9 €.

 
facebook+markkinointi+kokemuksia+verkkokauppa.jpg