Hei! Nimeni on Karoliina Behm

Tässä pikainen “elokuvatrailerini” pankin kassalta myyntitunneleiden rakentajaksi

 

Yrittäjyystaipaleeni alkoi siitä hetkestä, kun hyppäsin 9-5 päivätyöstäni… tyhjän päälle.

Reilu kuusi vuotta takaperin (2016) totuus työllistymismahdollisuuksistani unelmaduuniini iski suoraan vasten kasvojani… mahdollisuudet olivat mitättömät.

Sillä mikä mainostoimisto palkkaa entisen pankin kassan, ilman mitään kokemusta markkinoinnista? Ei monikaan.

Joten unelmaduunin epätoivoisen metsästyksen sijaan päätin… luoda itse oman unelmabisnekseni.

Matkan varrella kaikki ei kuitenkaan sujunut ihan niin kuin motivaatiolauseissa. Tuli tehtyä asiakkaille some-strategioita, joita asiakkaani eivät edes käyttäneet… Ja kaikkea muuta nyhräämistä.

Mutta näitä tarinoita kerron lisää Levollinen nettibisnes -uutiskirjeessäni.

Joka tapauksessa, pikakelauksena tähän hetkeen…

Nyt olen auttanut jo 200+ naisyrittäjää (ja kyllä muutamia miehiäkin mahtuu joukkoon) nauttimaan levollisesta nettibisneksestä myyntitunneleiden avulla.

Ja erityisesti tarinavetoisten myyntitunneleiden avulla. Sillä muutama vuosi sitten…

“Tajusin, että nettimarkkinointi voi olla paljon muutakin kuin ‘vonkaamista’…”

 

Jep. Tiedät ehkä mistä puhun:

“Hei vaan siellä! Et tiedä kuka olen, mutta OSTA, OSTA, OSTA minulta nyt heti tämä mahtava juttu!!”

Ei hyvä. Tiedän tämän ihan omasta kokemuksestani. Sillä joskus tein itsekin tällaista markkinointia…

Mutta onneksi pari vuotta takaperin törmäsin tarinankerrontaan. Ja olin myyty ensi kokeilusta lähtien.

Sain viimein heittää kaikki aggressiiviset markkinointitemput roskiin.

(Pssstt… Äläkä ymmärrä väärin. Monet markkinointitemput toimivat. Mutta ne eivät vain tuntuneet minusta hyvältä – sillä joskus jopa melkein pilasin asiakassuhteitani tekemällä liian aggressiivista markkinointia.)

Ja nyt käytän lähes kaikessa (asiakkaideni + omassa) nettimarkkinoinnissa & myyntitunneleissa tarinankerronnan voimaa.

Tarinankerronta on yksi parhaimmista tavoista muuttaa esimerkiksi some-mainosten klikkaukset euroiksi – ja luoda seuraajiin & nykyisiin asiakkaisiin kestävä suhde (aka. rakentaa jopa elinikäisiä tosifaneja).

Sillä tarinat ovat luonnollinen tapa saada ihmiset oivaltamaan itse tuotteiden ja palveluiden hyötyjä… ja ennen kaikkea tarinat herättävät ihmisissä tunteet, jotka vaikuttavat aina ostopäätöksiimme.

Ja kun käytän tarinankerrontaa myyntitunneleissa, asiakkaideni tai minun ei tarvitse yrittää myydä väkisin – vaan jokainen tarina vetää luonnollisesti oikeita asiakkaita kohti kauppaa.

Tuottavatko tarinat todella kauppaa? Päätä itse. Täältä voit lukea parhaimpia asiakastarinoita.

 

“Myyntitunnelitiimi”

Apunasi kaikissa projekteissa

 

 Tällä hetkellä bisnekseni vahvuuteen kuuluu myös puolisoni & yhtiökumppanini Jyri

… sekä 2 vekkulia maatiaiskissaamme – Batman & Sheena – jotka vastaavat riittävien rapsutustaukojen pitämisestä kotitoimistollamme.

Minä & tiimini autamme sinua ohjaamaan bisnekseesi uusia asiakkaita, ostajia & kauppaa myyntitunneleiden avulla. Jotta aikaasi vapautuu viikonloppulomille, seesteisille arki-illoille tai uusille harrastuksille.

Ja saat silti nauttia tasaisista myynneistä kuukausittain. 

 

Vuosien varrella on tullut tehtyä paaaaaljon virheitä… mutta myös hyviä juttuja

Tässä oppini viime vuosilta:

 
  • 2017-2018: Levollista nettibisnestä ei voi rakentaa somettamisen varaan. Hikoilin postauksia kokonaiset 6 kuukautta viiteen eri somekanavaan. Tulokset? 3 yhteydenottoa somesta. Oli siis aika keksiä jotain muuta… Joten aloin perehtymään Facebook-mainonnan kiemuroihin.

  • 2019: Pelkkä maksullinen mainonta ei riitä. Huomasin pian, ettei pelkkä FB-mainonta riitä takaamaan tasaista asiakasvirtaa, jos kokonaisuus ei toimi. Toisin sanoen kotisivut, verkkokauppa tai myyntisivut eivät saa ihanneasiakkaitasi muutettua ostajiksi. Joten aloin perehtymään myyvän kirjoittamisen (aka. copywriting) + myyntitunneleiden maailmaan.

  • 2020: Myyntitunnelini tuottivat kauppaa – mutta ei onnellisia asiakkaita. Kun pääsin myyntitunneleiden makuun… ja aloin testaamaan erilaisia juttuja myyntitunnelissani: Myyntiä tuli. Mutta ei tavalla, josta olisin todella voinut olla ylpeä. Käytin myyntitekniikoita ymmärtämättä niitä kunnolla. Pahimmillaan se johti asiakkaiden mainostilien sulkeutumiseen. Ja epämiellyttäviin keskusteluihin asiakkaiden kanssa. Onneksi löysin vuoden puolessa välissä paremman tavan: Tarinankerronnan.

  • 2021: Hyppääminen myyvän tarinankerronnan syvään päätyyn. Päätin alkaa keskittyä tarinankerrontaan kaikessa markkinoinnissani – yksi parhaimmista & tuottoisimmista bisnespäätöksistäni koskaan. Käytin vuoden aikana 251+ erilaista tarinaa Facebook-mainoksissa, maileissa, myyntisivuilla… ja sain hyvän tuntuman minkälaiset tarinat eivät toimi & minkälaiset taas toimivat myyntitunneleissa.

  • 2022: Tarina jatkuu…

 

Joitakin mahtavista asiakkaistani

Loppuun vielä pari nopeaa…

Minua inspiroi… vaikeuksien kautta voittoon tarinat menestyneistä naisyrittäjistä.

Saan akut ladattua… pakkaamalla termarin & eväät reppuun ja suuntaamalla metsään tai järven rantaan.

Kun en työskentele… minut löytää todennäköisimmin nenä kiinni kirjasta tai koukuttuneena johonkin uuteen HBO:n tai Netflixin rikossarjaan. Tai katsomasta Star Warsia noin viidettätoista kertaa. #hupsiiis

 

Tässä oli pikainen katsaus tähänastiseen yrittäjyysmatkaani. Jos yhteistyö kanssani kiinnostaa, käy kurkkaamassa täältä lisää >>>