Victoria Ruotsalainen
MYYNTIEN KASVATTAMINEN EMPAATTISILLA MYYNTITUNNELEILLA
Yrittäjä, Victoria Ruotsalainen, on yksi Suomen menestyneimmistä kynsialan kouluttajista. Hän on voittanut useita Suomen-mestaruuksia ja niittänyt menestystä myös kansainvälisesti. Hän on mm. toiminut palveluvastaavana yhdessä Suomen suurimmista kauneushoitolaketjuista ja Crystal Nails -ammattilaissarjan pääkouluttajana Suomessa.
Victoria auttaa koulutuksillaan kauneusalan yrittäjiä (erityisesti kynsiteknikoita) rakentamaan kannattavaa ja kestävää liiketoimintaa, jossa palkkataso vastaa heidän osaamistaan ja työtaakka pysyy hallinnassa.
>>> Tästä voit lukea enemmän Victoriasta ja hänen palveluistaan.
HUOM! Tämän sivun alaosasta löydät Victorian upean tarinan hänen itse kirjoittamanaan.
Missä asioissa valmensimme Victoriaa?
Lumoavan tarjouksen muotoilu (tuotteistaminen)
Tarjouksen testaaminen (beta-testaus)
Täysin uuden tuotteen (työpaja) tuotteistaminen
Oikeiden strategioiden valinta myyntitavoitteiden perusteella (myyntitunnelit)
Empaattisten copyjen kirjoittaminen oikeille ihanneasiakkaille
Simppelin Facebook-mainonnan toteuttaminen
Lähtötilanne
Victoria lähti Empaattinen Myyntitunneli -kiihdyttämö valmennusohjelmaani, koska hän halusi vapautua jatkuvan – ja erityisesti epävarman – some-markkinoinnin kahleista. Koska lähes 99 % myynneistä tuli vain ns. manuaalisesti Storyilla ja postauksilla.
Plus: Victoria oli pitänyt paljon live-haasteita ja -webinaareja. Ja nämäkin aktiviteetit olivat usein toistuvina liian kuluttavia ja raskaita. Varsinkin, kun Victorian tavoitteena oli kasvattaa myyntejä polttamatta itseään samalla loppuun.
Ratkaisu
Lähdimme kasvattamaan Victorian myyntejä kahdessa vaiheessa.
Vaihe 1. Autoin Victoriaa suunnittelemaan ja rakentamaan yksinkertaisen Punainen matto -myyntitunnelin.
Myyntitunnelin tarkoitus on hoitaa 24/7 uusien liidien & asiakkaiden hankkiminen Victorian bisnekseen – lähes autopilotilla.
Ensiksi tuotteistimme yhdessä Lumoavan tarjouksen myyntitunneliin. Sen jälkeen Victoria kirjoitti ohjeillamme ja palautteemme perusteella Empaattiset myynticopyt myyntitunnelinsa jokaiseen eri vaiheiseen.
Lopuksi Victoria suunnitteli myös pikaisen beta-testauksen uudelle myyntitunnelille. Tällä varmistaisimme – ilman mainosrahan kuluttamista – myyntitunnelin toimivuuden.
Vaihe 2. Näytin Victorialle yksinkertaisen tavan myydän omia tuotteitaan ennätysvauhtia ilman yhtäkään live-webinaaria tai muutakaan live-tilannetta vaativaa myymistä.
Victoria rakensi näyttämäni prosessin mukaisesti Lumoavan tarjouksen verkkokoulutukselleen. Kirjoitti simppelin Google Docs -myyntisivun. Ja sen lisäksi muutamat myynti- & seurantaviestit.
Tulokset
Vaihe 1. Victoria sai pelkästä beta-testauksesta jo 36 uutta asiakasta valmennukselleen. Ja kun hän sitten laittoi myyntitunnelin mainonnan käyntiin – tuottaa Punainen matto -myyntitunneli hänelle nyt jopa 13 uutta liidiä ja yhden uuden asiakkaan JOKA PÄIVÄ. Ja kaikki tämä pyörii lähes automaattisesti taustalla.
Vaihe 2. Simppeli 2-vaiheinen myyntistrategia täytti hivenen reilussa 48 tunnissa Victorian seuraavan verkossa toteutun koulutuksen 10 osallistujalla.
PLUS: Victoria käytti seuraavaksi lähes samaa strategiaa myös live-ryhmäkoulutuksensa myymiseen. Ja sai täytettyä syksyn koulutuksen paikkoja mukavasti jo pelkästään tällä ennakkomyynnilla. Joten vain noin kuukauden aikana Victoria oli näiden simppeleiden myyntistrategioiden ansioista varmistanut bisnekseensä ~12 000 euron myynnit.
“Karoliinan avulla löysin itselleni toimivan – ja ennen kaikkea kannattavan – tavan tehdä markkinointia & myyntiä.”
”Luin Karoliinan sähköposteja jo pidempään kunnes näin alkuvuodesta mainoksen Empaattinen Myyntitunneli -kiihdyttämöstä. Tässä kohtaa yritystoimintani tilanne oli sietämätön, sillä olin polttanut itseni (jo toistamiseen) loppuun, en jaksanut panostaa enää markkinointiin/myyntiin ja usein mietin onko tässä enää mitään järkeä.
Vaikka rakastan työtäni ja tiedän pystyväni auttamaan asiakkaitani, en vain enää jaksanut tehdä somekontenttia ja olin lopen uupunut jatkuviin raskaiden myyntikampanjoiden epäonnistumisiin suhteessa työn määrään.
Tästä johtuen elämäni oli webinaarista toiseen selviämistä ja myyntien kokoon riipimistä. Ja tammikuussa olin tehnyt laskuja huikealla 227,80 € + alv summalla.
Luin Empaattinen Myyntitunneli -kiihdyttämön myyntisivua ja minulle tuli vahva tunne “Tuonne on päästävä hinnalla millä hyvänsä, sillä tämä on juuri se mitä tarvitsen…”. Rahaa minulla ei ollut – mutta tunne oli niin vahva, että päädyin ottamaan kulutusluoton koulutuksen rahoittamiseksi.
Tiedän… tämä oli iso riski ja ymmärsin olevani kusessa, jos homma ei nyt lähde rullaamaan. Ajattelin tätä kuitenkin investointina itseeni ja se kannatti!
En kokenut koskaan olevani ns. “vaikuttaja”, enkä siis halunnut tehdä somea työkseni. Karoliinan avulla löysin itselleni toimivan – ja ennen kaikkea kannattavan – tavan tehdä markkinointia & myyntiä.
Ja nyt somenkin tekeminen on helpompaa – kun tekeminen ei enää lähde tarpeesta tehdä myyntiä tuli perseen alla vaikka väkisin. Lisäksi opin kirjoittamaan vaikuttavammin ja näkemään kaiken asiakkaani silmien kautta.
Sillä kuten Shark Tank -ohjelmastakin tuttu menestynyt bisnesmies Robert Herjavec kerran sanoi "Arvo ei synny sinun silmissäsi. Arvo syntyy asiakkaan silmissä.”. Ja tämä on ollut ehkä jopa suurin oppini Karoliinalta.”
– Victoria Ruotsalainen, yrittäjä & kynsikouluttaja