Talousklubi

Verkkovalmennuksen myynti


 
The-Talousklubi-logo-rajattu.png

Talousklubi on pitkän linjan sijoittajien, Unna Lehtipuun ja Tellu Uotilan luotsaama talous- ja rahataitojen oppimisalusta, joka tarjoaa kiinnostavan maksuttoman sisällön lisäksi erilaisia live- ja verkkovalmennuksia.


Autoimme Talousklubia heidän ensimmäisen verkkovalmennuksensa, 7 Askelta Asuntosijoittajaksi, lanseerauksessa tammi-helmikuussa 2021.

Tutustu Talousklubiin täältä >>

Mitä tehtiin?

  • Unelma-asiakkaan määrittely

  • Myyvien sisältöjen (Copywriting) kirjoittaminen koko myyntitunnelille: liidien kerääminen, sähköpostisarja, myyntisivu, FB-mainokset

  • FB- ja Instagram-mainonnan strategia ja toteutus

  • Sähköpostimarkkinointi lanseerauksen ajan

  • Laskeutumis- ja myyntisivujen toteutus

Lähtötilanne:

Tellu ja Unna olivat luoneet kokonaan uudenlaisen, kattavan asuntosijoittamisen verkkovalmennuksen. Heillä itsellään ei kuitenkaan ollut juurikaan aiempaa kokemusta digituotteiden tehokkaasta lanseerauksesta ja markkinoinnista, eikä aikaa tai halua alkaa perehtyä itse kaikkeen tarvittavaan tietoon.

Ratkaisu:

Suunnittelin Talousklubille taustatutkimukseen perustuen lanseerausstrategian, jolla tavoitettaisiin mahdollisimman suuri joukko asuntosijoittamisesta kiinnostunutta kohderyhmää ja saataisi heidät tutustumaan uuteen valmennukseen. 

Ohjasin hyvissä ajoin ennen lanseerauksen alkamista noin viikon ajan kohderyhmää liittymään valmennuksen odotuslistalle, luvaten vastineeksi liittymisestä erityislahjan.

Myynti odotuslistalaisille oli menestys, sillä yli kaksi kolmasosaa listasta lopulta osti valmennuksen.

Lisäksi ohjasimme lanseerauksen käynnistyttyä Talousklubin sähköpostilistaa sekä myös kylmää yleisöä suoraan tarinavetoiselle myyntisivulle käyttämällä Facebook- ja Instagram-mainoksia.

Sähköpostilistalle kirjoitettiin erillinen sähköpostisarja, jossa hyödynnettiin vahvasti tarinankerrontaa osana tuotteen myyntiä.

Tulokset:

Lanseeraus kesti 10 päivää, jonka aikana mainontaan käytettiin yhteensä 1099 € ja myyntiä saatiin reilu 14 000 €.

Valmennuksen myyntisivun konversioprosentti oli huimat 28% eli lähes kolmannes sivulle päätyneistä ihmisistä päätyi ostamaan tuotteen.

Tämä kertoo muun muassa siitä, että myynti-copyt onnistuttiin kirjoittamaan niin, että ne osuivat juuri oikeaan kohderyhmään, kuljettaen kohderyhmää kohti ostoa.

Seuraavana vuorossa on valmennusmyynnin automatisointi, niin ettei erillisiä lanseerauksia tarvitse enää järjestää. Tämä tapahtuu keräämällä uusia liidejä sähköpostilistalle fb-mainonnalla ja ohjaamalla heitä sitten automatisoitujen sähköpostiviestien avulla myyntisivulle.

Lisäksi tarkoituksena on kehittää Talousklubin myyntitunnelia edelleen, tuomalla siihen uusia portaita uusien tuotteiden muodossa.

 

“Lanseeraus meni jopa paremmin mitä osasimme odottaa!”

“Lanseeraus meni jopa paremmin mitä osasimme Unnan kanssa odottaa. Erityisen vakuuttuneita olimme Karoliinan taidoista myyntitekstien kirjoittamisessa, sillä myyntisivulla ja mainoksissa todella välittyi meidän brändi ja viesti. Tästä saatiinkin kiittävää palautetta ihan asiakkailtamme saakka!”

– Tellu Uotila, yrittäjä, Talousklubin perustajajäsen

 
 

Kenelle ratkaisuni sopii?

  • Valmentajat, jotka haluavat saada verkosta lisää asiakkaita ja myydä digituotteitaan aikaa kestävällä tavalla.

  • Verkkokaupat, jotka haluavat lisää onnellisia, takaisin palaavia asiakkaita pelkkien pikavoittojen jahtaamisen sijaan.

  • Parhaat tulokset saadaan, kun myytävän tuotteen kysyntä on ensin varmistettu ja unelma-asiakas on mahdollisimman selkeä.

 

Valmis kasvattamaan nettimyyntejäsi myyntitunneleiden avulla?

Klikkaa nappulaa alla ja varaa lyhyt alkukartoituspuhelu.