Yrityksen Facebook-markkinointi – 4 syytä miksi vaivautua

Facebook-markkinointi on niin pienille kuin suuremmillekin yrityksille tehokas väline tavoittaa yrityksen kannalta oikeita ihmisiä.

Yrityksen on oltava siellä, missä sen asiakkaat ovat. Tänä päivänä se tarkoittaa verkkoa ja sosiaalista mediaa ja siellä vahvasti Facebookia. Niinpä jokaiselta yritykseltä tulisikin löytyä voimassaoleva ja toimiva Facebook-strategia, joka sisältää suunnitelman ja aikataulutuksen erilaisista yrityksen markkinointitoimenpiteistä sekä sisältöjen jakamisesta Facebookissa.

Listasin alle neljä suurinta syytä, miksi jokaisen yrityksen tulisi mennä Facebookiin ja käyttää sitä aktiivisesti markkinoinnissaan.

 

Kattavuus

Yli kaksi miljoonaa suomalaista käyttää Facebookia päivittäin ja osa heistä on aivan varmasti asiakkaitasi tai tulevia asiakkaita. Kärjistäen sanottuna, yritystä ei ole, ellei sitä löydy somesta. Muista, että vaikkei sinun yrityksesi olisi Facebookissa tai muussa sosiaalisessa mediassa, kilpailijasi kyllä on ja kerää sinunkin hyödyt.

 

Kohdennettavuus

Yli kahdella miljoonalla käyttäjällään Facebook on edelleen Suomen suosituin sosiaalisen median palvelu. Mahtavinta on kuitenkin se, että tuosta suuresta joukosta on mahdollisuus markkinointityökaluja käyttäen löytää juuri se sinun yrityksellesi otollisin kohderyhmä ja kohdistaa kampanjat näkymään juuri heille. Mainonnan kohdentamisessa on käytössä kaikki se data, jonka ihmiset Facebookissa jakavat itsestään. Perinteisillä markkinointikeinoilla tähän ei pystytä.

 

Mitattavuus

No mitä sitten, kun mainokset ja kampanjat on kohdistettu otolliselle joukolle? Jotta Facebook-markkinoinnista saadaan kaikki hyödyt irti, täytyy mainosten tehokkuutta tietysti mitata. Se onnistuu helposti ja reaaliaikaisesti yrityksesi Facebook-analytiikan avulla. Jos jokin kampanja ei tunnu toimivan, voit muuttaa sitä myös kesken kaiken tai lopettaa kyseisen mainoksen näyttämisen ja lisätä uuden. Joustavaa, eikö?

 

Kustannustehokkuus

Facebookin avulla yritys voi siis tavoittaa huomattavan määrän ihmisiä, saada viestinsä menemään juuri oikeaan kohteeseen sekä mitata jatkuvasti markkinoinnin onnistumista reaaliaikaisesti. Tämän täytyy maksaa maltaita? Väärin. Facebook-mainonnassa määrittelet itse budjetin jokaista kampanjaa kohden ja saat myös valita, veloitetaanko sinua näyttöjen määrästä vai jokaisesta mainoksessa olevan linkin klikkauksesta. Päätät siis aina itse, kuinka paljon olet milloinkin valmis maksamaan mainoksista.

Tämän tekstin tarkoituksena oli esitellä neljä Facebook-markkinoinnin hyötyä, jotka yrityksen on mahdollista saavuttaa. Jotta hyötyjä saavutettaisiin, on markkinointitoimenpiteet kuitenkin tehtävä oikein ja järkevästi.

Mikäli sinulta ei löydy tarvittavia resursseja suunnitella ja toteuttaa toimivaa Facebook-markkinointia, suosittelen hyödyntämään siinä ulkopuolista apua, jotta Facebook-markkinoinnista saadaan toimiva kokonaisuus ilman ylimääräistä ajanhukkaa. Jos sinulla taas on hieman aikaa ja halua opetella Facebook-markkinointia itsenäisesti, aloita lukemalla tämä kattava opas Facebook-mainonnasta.