Nopea ja likainen -tapa myydä verkkokurssisi "loppuun"

Simppeli strategia verkkokurssin myymiseen

Näytän sinulle pian, miten asiakkaani ovat myyneet valmennus- tai verkkokurssipaikkansa "loppuun" – jopa ennen myynnin virallista aloittamista. Eikä tämä edes vaadi yhden yhtä webinaaria. Ei yhtäkään haastetta. Ei "Etsin..." -viestien lähettelyä.

Eikä 1001 DM-viestin puskemista Instagramissa täysin tuntemattomille ihmisille. Tai mitään muutakaan monimutkaista. 

Esimerkiksi: 

★... Kalligrafisti, Aini, rikkoi lippulaivavalmennuksensa myyntiennätyksen (28 232,58 €) jo viikkoja ennen kuin virallinen myynti edes alkoi.

★... Some-valmentaja, Emmi, myi viikossa upouutta Instagram-valmennustaan ~10 000 eurolla. Eikä Emmi ollut vielä edes saanut suunniteltua kurssiaan valmiiksi. 

★... Myin itse loppuun kaikki 10 paikkaa uudesta valmennusohjelmastani vain 33 tunnissa…varmistaen samalla mukavat 20 000 euroa myynnit. Eikä valmennukseni ollut vielä edes valmiiksi tehtynä. 

PLUS: Tämä strategia toimii – vaikket myisi verkkokursseja tai muitakaan valmennuksia. Sillä tätä voivat käyttää niin verkkokaupat, palveluita myyvät yrittäjät kuin monet muutkin. 

Joten annahan kun näytän, miten homma toimii... 

Verkkokurssien (tai valmennusten) myyminen on yllättävän helppoa... kun siitä tekee yksinkertaista

Viime vuoden tammikuussa päätin viimein rakentaa oman lippulaivavalmennukseni (Empaattinen Myyntitunneli -kiihdyttämö).

Päätin laittaa valmennuksen hinnaksi 2000 €. 

Mutta ennen kuin rakensin koko massiivisen 12 viikon valmennuksen – halusin varmistua, että sille todella on kysyntää. 

Joten tein pienen ennakkokampanjan, erittäin valikoidulle joukolle sähköpostilistalaisiani (noin 792 ihmiselle yli 5000 nimen listastani)

Tavoitteeni oli saada 10 ihmistä valmennuksen ensimmäiselle kierrokselle. Koska en olisi pystynyt ottamaan enempää porukkaa mukaan henkilökohtaisen tuen vuoksi. 

Joten ei muuta kun hommiin… 

Kirjoitin 3 simppeliä sähköpostia. Aikaa tähän meni 2 tuntia. Editoin viestit. Ja seuraavana päivänä lähetin ensimmäisen viestin. 

5 ihmistä varasi paikkansa uudesta valmennuksestani samana päivänä. 

Toistin seuraavana päivänä saman kaavan: Lähetin toisen sähköpostin aamulla 9 aikaan. 

Ja päivän loppuun mennessä toiset mokomat 5 ihmistä olivat liittyneet mukaan. 

Upouuden valmennukseni paikat menivät lopulta kuin kuumille kiville – vain 33 tunnissa. 

Olin nyt saanut testattua hyvinkin nopeasti, että valmennukseni selkeästi kiinnosti ihanneasiakkaitani. Ja se oli upea tunne. 

Ja tottakai, olihan se myös hienoa tehdä yhdellä kertaa 20 000 euron valmennusmyynnit. Varsinkin kun… 

En käyttänyt tämän markkinointiin euroakaan mainosrahaa. En pitänyt yhtäkään webinaaria. Enkä postaillut tanssivideoita tms. Instagramiin tai TikTokiin. 

(Kolmas mailikin jäi lähettämättä.)

Vain pari mailia. 33 tuntia. Ja 20 000 euroa. 

Aika kiva. Toki, minulla oli myös onnea. Ja "ensimmäisen kerran lumous" puolellani. Sillä tällaista temppua harvoin pystyy toistamaan täysin samoin tuloksin – ainakaan kuukaudesta toiseen. 

Mutta tällä täysin samalla strategialla olen kuitenkin myynyt juttujani 7 päivässä 4697,26… 3997… ja 8 290 eurolla. Ja sama simppeli strategia on toiminut myös lukuisille asiakkailleni & valmennettavilleni. 

Esimerkiksi valmennettavani, Victoria, käytti tätä strategiaa myydäkseen uuden verkkotyöpajansa kaikki paikat täyteen vain hivenen reilussa 48 tunnissa. Varmistaen samalla 5990 € myynnit bisnekseensä.

Ja seuraavassa kuussa hän käytti samaa strategiaa uudelleen toisen koulutuksensa ennakkomyyntiin. Ja näiden kahden hyvinkin nopeasti kokoon laitetun kampanjan tuloksena Victorian myyntisaldo kasvoi sellaiset mukavat 12 000 euroa.

Joten tässä sama strategia sinullekin testattavaksi (suosittelen!).

Simppeli strategia verkkokurssien (tai valmennusten) myymiseen

Kutsun tätä Maaginen odotuslista -strategiaksi. Sillä tämä strategia on maagisen tehokas yhdestä syystä: Myyt vain kiinnostuksensa juttuasi kohtaan osoittaneille ihmisille.

Ja toisekseen: Tämä ei vaadi mitään monimutkaista. Ei vaikeita ohjelmia. Ei 31 sähköpostin kirjoittamista tai muutakaan sellaista. Ja vähän sovellettuna tätä voi käyttää myös somessa (ei siis mitään pakottavaa tarvetta käyttää pelkkää sähköpostimarkkinointia)

Mutta eiköhän käydä hommiin... 

Askel 1. Lumoava tarjous. 

Ensiksi rakenna (aka. tuotteista) Lumoava tarjous odotuslistallesi. Tämä on tärkein vaihe. Tarjouksen pitää olla sellainen, jota ei saa mistään muualta kuin odotuslistaltasi. Koska muutoin, mikä pointti olisi liittyä odotuslistallesi? 

Sinun ei tarvitse muuttaa päätarjoustasi kokonaan. Pääasia on, että odotuslistalle liittyneet saavat ostaessaan jotain spesiaalia. Sellaista, mitä kaikki muut eivät saa. Esimerkiksi: Ennemmän henkilökohtaista tukeasi. Lisämateriaaleja (valmennuksia, työkirjoja, tms.). Pääsyn VIP-tapahtumaan. Kasan lempikirjojasi kotiin toimitettuna. Mikä tahansa on heille relevanttia ja arvokasta (liittyen myytävään juttuusi).

Askel 2. Kerää kiinnostuneita ihmisiä. 

Heti kun olet rakentanut tarjouksesi – ala keräämään odotuslistaa. Mutta älä tee samaa virhettä kuin 97 % yrittäjistä tekee ja yritä houkutella ihan kaikkia odotuslistallesi. Se on iso virhe. Tällä tavalla voit saada tuhansia ihmisiä kiinnostumaan jutuistasi... mutta siltikään myynnin alettua ihmiset eivät osta sinulta. 

Mikä on tietenkin erittäin turhauttavaa. 

Siksi ole erittäin tarkka siitä, keitä houkuttelet odotuslistalle. 

Askel 3. Myy kuin huomista ei olisi. 

Myyminen. Blaah. Irvistys. Oksennuksen maku suussa. Mitä vielä? Tiedän. Monelle myyminen nostaa niskakarvat pystyyn. Eikä siinä mitään. Kaikilla meillä on siitä huonoja kokemuksia ja peilaamme niitä omaan tekemiseen (vaikka ei kannattaisi)

Mutta, mutta... 

Kun olet kerännyt oikeanlaisia ihmisiä odotuslistallesi – voit myydä heille kuin huomista ei olisi. (Vitsi, vitsi… vai oliko?)

Miksi? 

Koska nämä ihmiset ovat itse ilmoittaneet, että he ovat kiinnostuneita sinun tuotteestasi, valmennuksesta tai palvelusta! 

Joten siksi saat nyt luvan kanssa puhua tuotteestasi niin paljon kuin haluat. Äläkä tee sitä virhettä, että alat "lämmittelemään" näitä ihmisiä. Ei, ei, ei. Nämä ovat kuuminta porukkaa, jolle ikinä pääset myymään. 

Siksi nyt ei tarvitse pelätä, että olet liian "myyvä". 

Suosittelen pitämään myyntiajan maksimissaan 4-5 päivässä. Tämä toki riippuu vähän valmennuksen tai palvelun hinnasta. Yleensä mitä kalliimpi, sitä pidempi myyntiaika. 

Mitä sitten kirjoittaa myyntiviesteihin? Se vähän riippuu (tiedän, ärsyttävä vastaus). Mutta parhaimpia viestiaiheita ovat asiakastarinat tai -palautteet sekä suurimman vastaväitteen käsitteleminen. Ja viimeisenä päivänä kannattaa vain keskittyä muistuttamaan erikoistarjouksen päättymisestä. 

Jos uskallat, voit lähettää viimeisenä päivänä jopa 2-5 viestiä. Tämä on paljon. Mutta me ihmiset olemme olympiatason viivyttelijöitä ja siksi vaadimme muistuttamista. Ja yleensä parhaimmat myynnit tulevat viimeisenä päivänä. Toki, käytä aina omaa harkintaasi viestien määrässä. 

Seuraavat askeleet

Maaginen odotuslista -strategia on erittäin simppeli. Mutta se on samalla myös erittäin tehokas. Suosittelen kuitenkin käyttämään sitä maksimissaan kerran kuukaudessa (paras 6 kertaa vuodessa). Koska muutoin se menettää tehonsa, kuten mikä tahansa muukin strategia liian usein käytettynä. 

Ja jos tarvitset apua tässä – tai yleensäkin myyntien kasvattamisessa – käy lukemassa palveluistani täältä lisää. 

===

Piditkö tästä artikkelista? 

Jos pidit...

Pidät 200 % varmuudella myös ilmaisesta uutiskirjeestäni. 

Ja kun liityt uutiskirjeeni tilaajaksi nyt – saat uuden 5 viestin sähköpostisarjan “Ihminen edellä” -markkinoinnin periaatteista, joilla luot onnellisia asiakkaita jo ENNEN kuin raha edes vaihtaa omistajaa (ilman painostavia myyntitaktiikoita). Se on 100 % ilmainen. 

Syötä vain tietosi alas. Ja saat heti ensimmäisen osan sarjasta mailiisi.

Edellinen
Edellinen

AIDA-malli: Huippukirjailijoidenkin salainen ase myymiseen

Seuraava
Seuraava

"Ruosteisilla" työkaluilla digimarkkinointi (ja myynnit) lentoon