Lähes täydellinen Facebook-mainonta -opas 2024


Jos olet koskaan käyttänyt eurokaan Facebook-mainontaan (tai kuten jotkut nykyisin kutsuvat – Meta-mainontaan), tiedätkin jo tämän: 

Mainostaminen Facebookissa ei ole helppo tehtävä. Ihan sama, vaikka kaataisit sangoittain euroja Facebook-mainoksiin, ne eivät välttämättä tuota euroakaan myyntiä takaisin. 

Tuttu tilanne minullekin vielä jokunen vuosi takaperin. En saanut asiakkailleni tuloksia. Enkä edes itselleni. En vaikka kuinka kulutin rahaa Facebook-mainontaan. 

Onneksi lopulta sain murrettua Facebook-mainonnan “koodin”. Muuten en olisi tässä kirjoittamassa sinulle tätä artikkelia.  

Nyt asiakkaani pääsevät nauttimaan jopa 14 648 euron myynneistä 1000 euron budjeteilla. Mikä tarkoittaa jokaista Facebook-mainontaan käytettyä euroa kohden parhaimmillaan reilut 14 euroa takaisin myynteinä. 

Monta euron kolikkoa sinä laittaisit Facebook-mainonnan pajatsoon, jos voisit saada 14 euroa takaisin? Aika monta todennäköisesti. 

Mutta ennen kuin kuitenkaan innostut, haluan olla sinulle rehellinen: 

Facebook-mainonta ei ole mikään “taikanappula” tökkiviin myynteihisi tai myyntien kasvattamiseen.

 

Jos odotat pääseväsi kylpemään rahassa heti FB-mainonnan aloitettuasi… tulet luultavasti pettymään.

 

Voitollinen Facebook-mainonta vaatii pitkäjänteistä testaamista, lukuisia epäonnistumisia ja niistä oppimista. 

Mutta kun jaksat testata, parantaa, testata, parantaa … tulokset voivat parhaimmillaan olla mykistäviä. Olen todistanut tämän omien palveluideni myynnissä sekä asiakkaideni tuotteita markkinoidessa. 

Ainoa “oikotie”, jonka voin sinulle tarjota Facebook-mainontaan, on tämä blogiartikkeli. 

(SIVUHUOMAUTUS: Tämä ei silti ole täydellinen opas FB-mainonnan saloihin. Sillä siihen ei yksi blogiartikkeli riittäisi – eikä useampikaan. Mutta tässä tekstissä kuitenkin jaan sinulle ne 20 % jutuista, jotka vastaavat 80 % tuloksista.)

Koska sinun ei tarvitse tehdä samoja virheitä, joita minä olen tehnyt viimeisen 6+ vuoden aikana. Ja polttaa yhtä paljon rahaa & aikaa eri asioiden testaamiseen. 

Tällä sivulla näytän sinulle simppelit askeleet, joilla pääset nauttimaan uusista asiakkaista & myynneistä mahdollisimman pian. Ja voit asentaa Facebook-mainonnan systeemini bisnekseesi jo tänään. 

Systeemini toimii verkkokaupoille, digituotteiden myyjille ja palveluiden tarjoajille

Mutta ennen kuin paljastan “salaisen” menetelmäni … käsitellään yksi asia pois alta:

Facebook-mainonta on edelleenkin (vuonna 2024) paras kanava yrittäjille mainostaa tuotteitaan tai palveluitaan

Miksi? 

Koska Facebookista löytyy 2,9 miljoonaa suomalaista käyttäjää. Ja Instagramista (jonka molempien emoyhtiö Meta omistaa) 2 miljoonaa käyttäjää. Joten en tiedä yhtään yritystä tai toimialaa, joiden asiakkaita näistä kanavista ei löytyisi. 

Tällaista määrää ihmisiä et tavoita Google-mainonnalla. Tämän näkee jo Googlen omasta avainsanahakutyökalusta. Monia tarkkoja hakusanoja haetaan Suomessa vain 500-1000 kertaa kuukaudessa. Ja monissa hakusanoissa kilpailu on niin veristä, että joudut parhaimmillaan maksamaan 10-20 euroa yhdestä vaivaisesta klikkauksesta sivuillesi. 

Ei kuulosta ainakaan minulle kovin houkuttelevalta. Koska Facebook-mainonnalla pystyt ohjaamaan ostovalmiita ihmisiä tuotteidesi / palveluidesi pariin jopa reilusti alle eurolla per klikkaus. 

Aika iso ero Google- ja Facebook-mainonnan klikkausten välillä, eikö? 

PLUS – En tiedä mitään toistakaan some-alustaa, josta tavoittaisit niin suuren määrän ihmisiä kuin Facebookissa tai Instagramissa. Ehkä TikTok sitten joskus? Aika näyttää. 

Lisäksi Facebookin Pikseli (seurantatyökalu, joka on EHDOTON edellytys voitolliseen Facebook-mainontaan) on merkittävästi kehittyneempi kuin Googlella tai millään muulla some-alustalla. 

Facebook-mainonnan kohdennustyökaluilla pystytkin tavoittamaan laser-tarkasti esimerkiksi rovaniemeläiset jooga-harrastajat (jos nämä ovat siis asiakkaitasi). Ja lisäksi Pikselin avulla tavoitat esimerkiksi yrityksesi kotisivuilla käyneet ihmiset. Ja voit vetää heidät uudella mainoksella takaisin esimerkiksi viimeistelemään tilauksen tai yhteydenoton (tätä kutsutaan myös uudelleenmarkkinoinniksi). 

Eikä Facebook-mainonta vaadi syviä taskuja (toisin kuin jotkut saattavat väittää). Pystyt aloittamaan mainonnan jopa niinkin pienellä budjetilla kuin 5-10 eurolla päivässä (suosittelen vähintään 15 euroa päivässä). Saako näin pienillä budjeteilla sitten lisää uusia asiakkaita bisnekseen? Ehdottomasti.

Mutta silloin verkkokauppasi tai kotisivusi pitää olla timanttisessa kunnossa (tästä lisää kohta…)

Kun kokonaisuus on kunnossa – Facebook-mainonta toimii piristysruiskeen lailla myyntejäsi vauhdittaen. 

“Okei, Facebook-mainonta on siis hyvä juttu… mutta miten pääsen alkuun?”

Hyvä kysymys. Ennen kuin menen siihen asiaan … haluan varoittaa sinua:

Sinun täytyy tuntea asiakkaasi, jos haluat uusia liidejä, asiakkaita ja ostajia Facebook-mainonnalla

Tiedän. Kaikki blogit, valmennukset ja markkinointiammattilaiset (kuten minä) meuhkaavat ostajapersoonien tuntemisesta. Eikä turhaan. Tähän yhteyteen sopiikin loistavasti Abraham Lincolnin (Yhdysvaltojen 16. presidentti) lainaus: 

“Jos minulla on 10 tuntia aikaa kaataa puu, käytän 8 tuntia kirveen teroittamiseen.”

Sama neuvo pätee Facebook-mainontaan: 

Jos minulla olisi vain 10 tuntia aikaa tehdä asiakkailleni voitollinen Facebook-mainoskampanja, käyttäisin 8 tuntia ihanneasiakkaaseen perehtymiseen ja 2 tuntia muihin juttuihin. 

Miksi?

Koska yhdelläkään tällä sivulla mainitulla tekniikalla / taktiikalla et tee yhtikäs mitään – ellet tunne asiakastasi perinpohjaisesti. 

Jos olet jo pidempään tehnyt bisnestäsi, sinulle on todennäköisesti muodostunut melko tarkka kuva ihanneasiakkaastasi. Siitäkin huolimatta suosittelen, että teet taustatutkimuksen ja käyt näitä asioita läpi ennen kuin hyppäät muihin juttuihin. 

Sovittu?

Hyvä. 

Ennen kuin menet eteenpäin, käytä tarvittava määrä aikaa löytääksesi vastaukset AINAKIN näihin kolmeen kysymykseen:

  • Mitkä ovat ihanneasiakkaasi toiveet, tavoitteet tai unelmat? 

  • Mitkä ovat ihanneasiakkaasi suurimmat haasteet, jotka estävät unelmien tai tavoitteiden saavuttamista? 

  • Miten nämä haasteet vaikuttavat hänen elämäänsä?

Kun löydät vastauksia näihin kysymyksiin, pystyt kirjoittamaan Facebook-mainoksia, joita lukiessaan ihanneasiakkaasi ajattelevat “Vau, tuohan ymmärtää minua!”. 

Löydät helpoiten vastauksia kysymyksiin näistä paikoista:

  • Liity aihealueesi Facebook-ryhmiin – Tutki mistä aiheista ihanneasiakkaasi keskustelevat ja mitkä asiat ovat pinnalla.

  • Googleta – Tutki löytyykö aiheestasi blogiartikkeleita tai keskusteluja. Nämä ovat yleensä kunnon kultakaivoksia – kunhan jaksat vähän kaivaa.

  • Tee kysely nykyisille asiakkaillesi tai seuraajillesi – Lähetä viestiä sähköpostilistallesi tai kysy Facebook-sivusi / Instagram-tilisi seuraajilta.

Heti kun sinulla on hyvä ymmärrys ihanneasiakkaasi nykytilanteesta, voit hypätä mainonnan kimppuun…

Mainostaminen Facebookissa – Näin pääset alkuun

Monet luulevat, että jos vain paiskaa yhden Facebook-mainoksen päälle … voi sen jälkeen jäädä odottelemaan jalat pöydällä ja kassaholvi auki uusien eurojen tulvimista. 

Olisipa Facebook-mainonta näin simppeliä. 

Ymmärrän toki, miksi niin monella on tämä sitkeä käsitys. Todennäköisesti se johtuu TV- ja lehtimainonnasta, joissa yhdellä mainoksella on todella iso painoarvo. En ole kuitenkaan satavarma tästä teoriasta. 

Ammuinhan itsekin summamutikassa suoria myyntimainoksia sattumanvaraiselle yleisölle. Tuliko myyntiä? Ei. Facebook nakersi euro kerrallaan kassaani tyhjäksi ja minä katselin vierestä. 

Kuulostaako tutulta? 

Jos kuulostaa, tämä ei kuitekaan tarkoita etteikö Facebook-mainonta toimisi tai sopisi bisnekseesi. Vaan yleensä ongelmat johtuvat voitollisen mainonnan strategian puutteesta.

Kun haluat saada nopeasti tuloksia Facebook-mainonnalla, täytyy sinun suunnitella toimiva strategia – ENNEN kuin kirjoitat / teet yhden yhtä Facebook-mainosta. Tällä tavalla vältät varmimmin rahojesi tuhlaamisen … ja pystyt ajan kanssa näkemään ennustettavia tuloksia Facebook-mainonnalla.

Kannattavassa ja myyntiä tuottavassa Facebook-mainonnassa ei ole kyse vain yhdestä mainoskampanjasta. Vaan kyse on pitkästä  prosessista, jolla jalostat tuntemattomista ihmisistä eri vaiheiden kautta uusia, onnellisia asiakkaita.

Prosessia kutsutaan myös myyntitunneliksi. Ei hätää, jos termi ei sano sinulle mitään. Palataan siihen kohta. 

Ensimmäisenä: Päätä tavoite mainonnalle. Facebook-mainontaa voi käyttää moneen tarkoitukseen, eikä aina ole järkevää vain yrittää maksimoida sen avulla euroja. Koska kuten sanoin jo aikaisemmin: Pelkät myyntimainokset tappavat myyntisi ennen pitkää. Siksi kampanjoita kannattaa suunnitella eri ajanjaksoille tukemaan eri tavoitteita. 

Ja Facebook-mainonnassa tavoitteet voi jakaa kolmeen kategoriaan: 

  • Yleisön kasvattaminen – Laitat Facebook-mainokset etsimään bisnekseesi sopivia ihanneasiakkaita

  • Luottamuksen rakentaminen – Rakennat suhdetta uusiin ihanneasiakkasiin, nykyisiin seuraajiin. Tällä tavoitteella pystyt luomaan asiakkaita ennen kuin edes raha vaihtaa omistajaa (tämä tavoite on ehdoton suosikkini)

  • Myynnin lisääminen – Joskus mainontaan käytetyistä euroista olisi hyvä saada rahat takaisin, eikö? Silloin tavoitteeksi kannattaa asettaa myynnin maksimointi (käytä kuitenkin harkiten). 

Tarvitset näihin eri tavoitteisiin erityyppisiä mainoksia, joilla pyrit puhuttelemaan myyntitunnelin eri vaiheissa olevia ihmisiä. En tässä jutussa mene tämän syvemmälle Facebook-mainosten kohdentamiseen (<-- tätä klikkaamalla voit lukea enemmän kohdentamisesta). 

Katsohan: Jos kohdennat myyntitunnelisi alussa olevalle ihmiselle suoran myyntimainoksen, hyvin todennäköisesti juuri kukaan ei klikkaa mainoksiasi … ja sinulta palaa turhaan rahaa. Sillä kyseinen ihminen ei vielä ole valmis ostamaan juttujasi. 

Ja tästä päästäänkin seuraavaan vaiheeseen… 

Näin suunnittelet myyntitunnelin Facebook-mainoksilla

“Mikä hitsin myyntitunneli?” Se tarkoittaa eri tilanteissa vähän eri asioita. Mutta Facebook-mainonnassa se tarkoittaa polkua, jonka ihanneasiakkaasi kulkee siitä hetkestä kun hän törmää ensimmäiseen mainokseesi. 

Ja koska tykkään pitää asiat yksinkertaisena, lajittelen myyntitunnelin eri vaiheet kolmeen osioon: 

🧊 Kylmä = Ihmiset jotka eivät vielä tunne sinua tai yritystäsi. 

☀️ Lämmin = Ihmiset jotka ovat esimerkiksi käyneet kotisivuillasi tai seuraavat sinua somessa.

🔥 Kuuma = Tuote-/myyntisivulla käyneet ihmiset tai nykyiset asiakkaasi. 

Ja kun tuet Facebook-mainoksilla kaikkia näitä myyntitunnelin vaiheita, saat lopulta muutettua tuntemattomat ihmiset asiakkaiksesi … tai saavutettua muut haluamasi tavoitteet mainonnalla. 

Tässä simppeli esimerkki Facebook-mainonnan myyntitunnelista: 

Vaihe 1. Tuntemattomat ihmiset näkevät ensimmäisenä mainoksesi Facebookin uutisvirrassa (tai mahdollisesti Instagramin feedissa – oikeastaan näitä mahdollisia sijoitteluita on tarjolla lukuisia). Mainos herättää ihanneasiakkaasi huomion.

Tässä kohtaa kannattaa myös harkita videomainontaa, koska se on hyvä tapa saada herätettyä kiinnostusta ja kerättyä yleisöä uudelleenmarkkinointia varten (vihje: videon katsoneille voi kohdentaa mainontaa). Mainos ohjaa tässä esimerkissä Tarinamyyntikone-valmennukseni myyntisivulle. 

Vaihe 2. Jos mainostani klikannut ihminen ei ostanut heti valmennustani, näytän heille seuraavaksi mainoksia, joilla yritän saada ihmiset palaamaan myyntisivulle. Koska nämä ihmiset ovat osoittaneet jo kiinnostusta, niin miksen yrittäisi saada heitä vielä takaisin juttujeni pariin ja mahdollisesti ostamaan valmennusta? 

Vaihe 3. Myyntitunnelin viimeisessä vaiheessa näytän Facebook-mainoksia niille, jotka ovat käyneet kassasivulla, mutta eivät ole siltikään ostaneet.

Nämä ovat jo yleensä todella kiinnostuneita. Harva menee ihan huvikseen katselemaan kassasivua tai lisäilee tuotteita verkkokaupan ostoskoriin. Siksi pyrin mainonnalla saamaan ihmiset viimeistelemään ostoksensa. 

Vaiheet 2. ja 3. ovat kriittisiä myyntitunnelissa, koska kilpailet netissä joka sekunti asiakkaidesi huomiosta. Koska monesti elämä tapahtuu ja asiat jäävät kesken syystä tai toisesta: Puhelin soi, lapsi tarvitsee huomiota, lounastauko loppuu.

Siksi on tärkeää, että näytät kiinnostuneille (aka. juttujesi parissa käyneille) ihmisille Facebook-mainontaa. 

Tässä oli hyvin simppeli esimerkki Facebook-mainonnan myyntitunnelista. Mutta näitä samoja vaiheita voi käyttää monessa eri tilanteessa: sähköpostilistan kasvattamisessa, verkkokaupan tuotteiden myynnissä, palveluiden myynnissä, jne. 

Okei – strategia hyppysissä eikä myyntitunnelikaan kuulosta enää ihan heprealta… Eikö kohta jo päästäisi laittamaan ne mainokset tulille? 

Malta vielä hetki, katsotaan ensin mistä palasista menestyvät Facebook-mainokset rakentuvat…

Menestyvän Facebook-mainoksen anatomia

Perinteisin paikka mainostaa Facebookissa on uutisvirta (samassa paikassa missä kavereidesi postauksetkin näkyvät). Ja siksi käyn tässä läpi uutisvirrassa näkyvien Facebook-mainosten anatomiaa. Nämä mainokset koostuvat seuraavista viidestä elementistä: 

Mainoskuvasta tai -videosta, mainostekstistä, otsikosta, toimintokutsunappulasta sekä kuvaustekstistä. Tässä esimerkki: 

1. Huomion nappaava kuva/video. Mihin kiinnität huomiota ensimmäisenä selatessasi Facebookia (oli kyse sitten kavereidesi postauksista tai mainoksista)? Kyllä, kuviin ja videoihin. Kiinnostava, hauska, erilainen, iloinen tai surullinen kuva kiinnittää huomion ja pysäyttää meidät katsomaan tarkemmin mainoksen muita elementtejä, kuten otsikkoa ja mainostekstiä.

Pidä varsinkin kylmälle yleisölle näytettävissä mainoksissa kuva mahdollisimman luonnollisena (aka. normipostauksen näköisenä). Ihmiset eivät lähtökohtaisesti halua nähdä mainoksia, joten on parempi ettei mainoskuvasi huuda sen olevan mainos.

PROTIP: Kun näytät mainoksiasi myös Instagramin puolella, kuvalla on vielä entistäkin suurempi merkitys. Koska Instagram-mainoksissa ei pysty käyttämään otsikoita. 

2. Huomiota & kiinnostusta herättävä otsikko. Mainoksen otsikko näkyy isolla heti mainoskuvan alapuolella. Se onkin heti seuraava asia, johon asiakkaasi kiinnittää huomiota kuvan jälkeen. Siksi otsikolla on iso merkitys Facebook-mainoksessa. Se määrittelee sen, jatkaako ihanneasiakkaasi mainoksen lukemista vai ei. 

Pyri pitämään otsikko noin 30 merkissä, jotta se näkyy kokonaisuudessaan myös mobiilikäyttäjille. Totta kai, pidempiäkin otsikoita kannattaa kokeilla. Testaamalla saat selville kumpi tapa toimii paremmin yleisöllesi. 

3. Mainosteksti. Mainosteksti näkyy mainoskuvan yläpuolella, ja heti yrityksesi profiilikuvan/nimen alapuolella. Esimerkkikuvassa mainosteksti on hyvin lyhyt ja napakka, mutta kannattaa testata myös vähän pidempiä, tarinallisia tekstejä. Otsikoihin ja mainosteksteihin paneudunkin tarkemmin ihan tuota pikaa.

4. Toimintakehotenappi. Kun lisäät mainosta luodessasi linkin, johon haluat ihmiset mainoksellasi ohjata, voit samalla lisätä mainokseen toimintakehotenapin. 

Nappi näkyy otsikon oikealla puolella ja voit valita siinä näkyvän tekstin useiden vaihtoehtojen joukosta kuten “Lue lisää”, “Osta nyt” tai “Rekisteröidy”.

5. Kuvaus. Tämä otsikon alla oleva tekstipaikka ei näy kaikissa sijoitteluissa. Siksi älä laita tähän kohtaan mitään sellaista, minkä on tärkeää tietoa yleisöllesi. Suosittelen lisäämään siihen lyhyesti lisätietoja mainoksen ideasta. Tai mahdollisesta tarjouksesta, jos näytät mainontaa jo sivuilla käyneillesi. 

Näin. Nyt kun sinulla on Facebook-mainosten anatomia hallussa, seuraavaksi nämä kohdat pitäisi täyttää jollakin tekstillä. 

Ihan mikä tahansa kädenlämpöinen “sisältö” ei valitettavasti toimi. Siksi seuraavaksi parhaat neuvoni Facebook-mainosten kirjoittamiseen:

Sytätä Facebook-mainoksesi eloon mukaansatempaavalla mainostekstillä

Jos haluat mainoksesi tuottavan sinulle muutakin kuin päänsäryn… ei pelkästään riitä että hallitset Facebook-mainonnan tekniset kiemurat ja osaat valita mainokseesi hyvän kuvan. Sillä Facebook-mainokset eivät ole sellainen media, jossa voisit antaa pelkän mainoskuvan puhua puolestaan ja saada silti tuloksia.

Se mitä tarvitset, on mukaansatempaavat mainostekstit. Ja tässä apunasi toimii copywriting eli vaikuttavan kirjoittamisen taito. Sillä mainonnassa on aina kysymys vaikuttamisesta, jota tehdään tekstin ja kuvituksen avulla.

Vaikuttaminen ei kuitenkaan tarkoita ihmisten manipuloimista tai harhaanjohtamista. Vaan mainostekstiesi on tarkoitus näyttää lukijalle, miten tuotteesi tai palvelusi pystyy auttamaan häntä eteenpäin hänen kokemassa ongelmassa. Ja maalata kuva siitä, miltä elämä näyttää tuotteesi tai palvelusi käytön jälkeen. 

Oman 6+ vuoden kokemukseni perusteella tarinankerronta on paras – ja viihdyttävin – tapa välittää viestisi suoraan asiakkaidesi sydämiin ilman vastusteluja. Sekä saada heidät lopulta klikkaamaan mainostasi. 

Erityisen hyvin tarinakerronta toimii Facebook-mainonnassa kylmälle yleisölle, joka ei vielä sinua ja yritystäsi tunne. (Btw, tämän tekstin lopusta saat napattua parhaan työkaluni ilmaiseksi: Myyntitarinakaavani, jeij!)

Mutta ennen kuin heität hanskat tiskiin ja huudahdat: “Ei tästä mitään tule, en minä osaa kirjoittaa mainoksia tai kertoa tarinoita!”

Odota vielä pikku hetki.

Se ei nimittäin ole niin vaikeaa kuin moni ehkä ajattelee. Koska mainostekstien (tai minkä tahansa myyntitekstien) kirjoittamiseen pätee tietyt universaalit kaavat. Ja näitä kaavoja noudattamalla sinäkin pystyt tuottamaan loistavia mainostekstejä. 

Toki… se vaatii hieman harjoittelua. Mutta lopputulos kyllä palkitsee (kukkaroasikin) monella tapaa: 

Säästät rahaa, koska et joudu palkkaamaan minua tai jotakuta muuta osaavaa copywriteria (jotka muutenkin ovat Suomessa yhtä harvassa kuin timantit) kirjoittamaan mainoksiasi. Ja mitä parempi copy – sitä enemmän kauppaa. Piste. 

Mutta hyvä mainosteksti ei ole mikään TV-Shop -mainos. Hyvä mainosteksti kuulostaa enemmänkin siltä kuin puhuisit kaverillesi. Se innostaa ja lopulta motivoi toimimaan. Olet varmasti kokenut tämän itsekin, kun kaverisi on keksinyt jonkin idean.. ja esiteltyään sen olette molemmat valmiina ryhtymään tuumasta toimeen. 

Saman tekee loistava copywriting

Ja jos tarinat eivät lähde kynästäsi… voit käyttää suoramarkkinoinnin (valitettavasti täältä et löydä brändimainontaa apua) ajatonta kaavaa mainoksiesi kirjoittamiseen: AIDA

Akronyymi on peraisin englanninkielisistä sanoista Attention (Huomio), Interest (Kiinnostus), Desire (Halu) ja Action (Toiminta). 

Käytän tätä itsekin koko ajan asiakkaideni sekä omia mainoksiani kirjoittaessa. Tosin pikkuruisella lisäyksellä… jonka jälkeen kaava näyttää tältä: AID(P)A.

Mitä tuo suluisssa oleva P sitten meinaa?

Kohta se selviää, sillä seuraavaksi käydään nämä kirjaimet läpi A:sta… A:han. 

Huomio (Attention) – Ihmisten huomion saaminen tänä päivänä ON todella haastavaa. Niin monet jutut kilpailevat huomiostamme – ja vielä yhtäaikaisesti. Sosiaalinen media, sähköpostit, Netflix, uutissivustot vilkkuvine bannereineen. 

Ei ihmekään, että viimeisten tutkimusten mukaan ihmisten keskittyminen on laskenut jopa alle kultakalan. Ihmiset eivät jaksa keskittyä edes 4 sekuntia putkeen yhteen asiaan. 

Tämän takia Facebook-mainoksissa huomion saaminen on kaikista tärkein osa mainostekstiä. Koska jos et saa napattua ihanneasiakkaasi huomiota… se on yksi ja sama, mitä yrität sanoa mainosteksteissäsi. 

Minkälainen on sitten huomion nappaava otsikko? 

Kerron sinulle salaisuuden: Vastaus löytyy jälleen markkinastasi. Eli ihanneasiakkaistasi. Siksi taustatutkimuksen tekeminen on niin tärkeää. Ilman sitä et pysty nappamaan ihanneasiakkaasi huomiota. Tai ehkä jollain kikalla tai tempulla… Mutta sitä vartenhan et ole täällä, ethän? 

Kun taas empatisoimalla ihanneasiakastasi tiedät tarkalleen, mistä “naruista” sinun tarvitsee vetää, jotta saat napattua heidän huomion. Koska toimitusjohtajia kiinnostaa luultavasti eri asiat kuin kahden lapsen kotiäitejä, sillä nämä kaksi ovat täysin eri tilanteessa

Kun tiedät ihanneasiakkaasi ongelmat ja ymmärrät hänen maailmaansa, otsikon ja mainoksen kirjoittamisesta tulee välittömästi helpompaa. 

Annan sinulle kuitenkin muutaman otsikkomallin, joita voit käyttää apuna ideoinnissa:

  • [MITEN] Miten saada somesta uusia asiakkaita 3 simppelillä askeleella

  • [TODISTE] Todistettu tapa karkottaa selkäkivut lopullisesti

  • [NUMEROT] 5 tapaa menestyä asuntosijoittajana

Kuten huomaat, kaikki esimerkit auttavat ihanneasiakkaan ongelmassa (esimerkit ovat oikeasta elämästä). Siksi keskity heti otsikossa auttamaan asiakastasi – äläkä keskity liikaa tuotteeseesi (ainakaan liian aikaisessa vaiheessa myyntitunneliasi – muista “kylmä-lämmin-kuuma”). 

Huomion napattuasi… seuraavaksi sinun pitää herättää yleisösi kiinnostus. 

Kiinnostus (Interest) – Kiinnostus jatkaa siitä mihin huomio lopetti. Tai oikeastaan kiinnostus ja huomio kulkevat tavallaan käsi kädessä. Koska loistava otsikko herättää myös kiinnostusta.

Kiinnostuksen pystyy herättämään helpoiten haastamalla asiakkaasi nykyisiä uskomuksia tai jakamalla jotain, mitä hän ei ole aikaisemmin kuullut. Siksi esimerkiksi UUTUUS / UUSI -sanat ovat niin voimakkaita. Mutta älä haksahda tähän temppuun. En tykkää itse käyttää noita sanoja muuten kuin tarkkaan harkiten. Koska muuten ne menettävät tehoaan. 

Jos otsikkosi ei ole herättänyt kiinnostusta tarpeeksi, pystyt seuraavaksi herättämään ihanneasiakkaasi kiinnostuksen avauslauseella. Sen tehtävä on vetää lukija syvemmälle mainostekstiisi. 

Tykkään herättää kiinnostusta heti avauslauseessa seuraavilla tavoilla: 

  • [KYSYMYS] Millaista on olla freelancer-kirjoittaja – oikeasti?

  • [EMPATIA] Joinain päivinä tuntuu kuin osuisit maaliin tässä koko digibisnes-jutussa…

  • [TARINA] “Mitenköhän tästä eteenpäin?” – mietin 4 vuotta sitten, kun olin juuri jättänyt vakaan pankkivirkailijan työni.

Jos pystyt asettumaan ihanneasiakkaasi kenkiin, niin voit käyttää jokaista näistä avauslauseista herättämään kiinnostusta. 

Loistavaa. Kiinnostus napattu. Seuraavaksi ehkä vaikeimpaan osuuteen Facebook-mainostekstissä… 

Halu (Desire) – Jos otetaan pois huomio AID(P)A-kaavasta, halu on tärkein osuus koko kaavaa. 

Koska ET PYSTY luomaan halua tuotteeseesi tai palveluusi. Voit ainoastaan kanavoida sitä. 

^^Lue edeltävät lauseet ainakin kahteen kertaan. Se on todella tärkeää ymmärtääksesi ihmisten käyttäytymistä. Luettu? Lue vielä kerran. Ja jatka vasta sitten eteenpäin. 

Sillä pystyt ainoastaan yhdistämään olemassaolevan halun (tai kanavoimaan – miten sanaa kukin nyt haluaakaan käyttää) tuotteeseesi tai palveluusi. Ja se vaatii jälleen kerran syvällistä asiakkaasi ymmärtämistä. Koska otsikon ja avauslauseen jälkeen 80 % mainostekstistä pitää puhutella ihanneasiakkaasi haluja, unelmia tai toiveita. 

Ja valitettavasti… siihen ei riitä, mitä sinä ajattelet asiakkaasi haluavan. 

Esimerkki 1. “Näin saat kolme tuntia lisää aikaa päivääsi.” 

Yllä olevassa esimerkissä ei ole ihmisen halua. Se, että saa kolme tuntia lisää aikaa päiväänsä on hyöty. Mutta halu on se, mitä nämä kolme lisätuntia merkitsevät asiakkaasi elämässä. 

Esimerkiksi 2.“Nyt voit viettää päivässä kolme tuntia enemmän aikaa perheesi ja harrastustesi parissa.”

Huomaat varmasti eron esimerkkien välillä. Ja tällä tavalla pystyt johdattamaan asiakkaasi tuotteesi äärelle.

Mikä on paras tapa kanavoida halua mainostekstissä?  

Valitettavasti siihen ei ole kaavaa tai mallipohjia – kuten otsikoihin tai avauslauseisiin. Mutta voin kertoa kolme tapaa, joita käytän omissa ja asiakkaideni Facebook-mainoksissa: 

Tarjoa toivoa: Haaveiletko töiden vähentämisestä tulevaisuudessa?

Kerro tarinoita: Miten Maria karkotti iho-ongelmat

Auta välttämään virheitä: LOPETA näiden toimimattomien bisnespäätösten tekeminen

Kyllä – esimerkit ovat otsikoita. Mutta saat niistä idean, miten kukin mainosteksti kanavoi halua. Sitten vain lisätään tekstillä lihaa luiden ympärille.

Jos kiinnostus ja huomio kulkevat käsi kädessä… samoin tekee halu ja todistaminen. 

Todistaminen (Proof) – Tämä vaihe mainosten kirjoittamisessa on helppoa. Mutta siinä on myös helppo epäonnistua. Myös minä epäonnistun siinä ajoittain. 

Yksinkertaisesti: AINA kun teet väitteitä – tarjoa heti todisteita väitteillesi. Ihmiset eivät usko pelkkää sanaasi. Siksi polta seuraavat sanat mieleesi: 

Aina kun teet väitteen, tarjoa heti todisteita. 

Kun seuraat tätä simppeliä kaavaa, Facebook-mainoksesi kuorruttuu uskottavuudella. Mikä tarkoittaa sinulle enemmän uusia asiakkaita, tilauksia, ostajia, yhteydenottoja. 

Koska ihmiset ovat tänä päivänä entistä skeptisempiä. Netti ja somekanavat (Facebook mukaan lukien) ovat täynnä huijauksia. Ja se tekee ihmisistä varovaisempia.  

Siksi muista aina antaa väitteillesi todisteita. Se vahvistaa asiakkaasi halua tuotettasi tai palveluasi kohtaan. 

Toiminta (Action) – Jos et pyydä lukijaa toimimaan Facebook-mainoksesi lopussa, teet brändimainontaa. Mutta koska luet tätä, haluat mitattavia tuloksia. Ja siihen suoramarkkinointi tähtää aina. 

Siksi lisää aina jokaisen mainoksen loppuun kehotteen siitä, mitä lukijan pitää tehdä seuraavaksi. 

Näen liian usein mainoksia, joissa ei edes yritetä saada lukijaa klikkaamaan mainosta (ja tämä on todella ISO virhe!). 

Yrittäjinä meillä ei ole varaa tuhlata euroakaan toimimattomaan mainontaan. Ja mainosrahojen kuluttaminen pelkkään “näkyvyyteen” on juurikin eurojen tuhlaamista. 

Jotta voit mitata mainostesi toimivuutta, sinun pitää pyytää asiakastasi ottamaan rohkeasti seuraava askel. Toimintakehotteet voivat olla näinkin simppeleitä:

“Osallistu maksuttomaan webinaariin klikkaamalla tätä linkkiä: LINKKI” 

TAI… 

“Tutustu valikoimaan klikkaamalla tästä: LINKKI”. 

Jes! Nyt tässä vaiheessa sinulla olisi Facebook-mainostekstit kirjoitettuna. 

Jos haluat perehtyä myyvään kirjoittamiseen vielä paremmin, suosittelen lukemaan seuraavat pari kirjaa: 

1) Eugene M. Schwartzin Breakthrough Advertising – Luen tämän kirjan vähintään kerran vuodessa. Se on todella kattava opas ihmisen käyttäytymiseen ja myyvään kirjoittamiseen. Tämä kirja löytyy jokaisen menestyneen suoramarkkinoijan tai copywriterin kirjahyllystä ympäri maailman. Kirja maksaa 200 euroa, mutta se on jokaisen euron väärti. Se muutti oman bisnekseni. Ja se voi tehdä samoin sinulle. Kirjoitan jossain vaiheessa tästä oman kirjoituksen tänne blogiin. 

2) Petri Mannisen Myyntipsykologia – Petri Manninen on Suomen ensimmäinen myynnin johtamisen professori. Tästä opuksesta saat hyvän käsityksen, miten voit eettisesti vaikuttaa ihmisiin myyntitilanteissa. Vaikka kirja on tarkoitettu enemmänkin kasvotusten myyntiä tekeville ammattilaisille – silti samat vaikuttamisen periaatteet toimii myös kirjoittamisessa. 

Hyvä. Seuraavaksi on mainoskuvien suunnittelun aika…

Hyvä Facebook-mainoskuva saa ihanneasiakkaani sormen pysähtymään mainoksesi kohdalle

Kuten aiemmin jo mainitsin, kuvalla pysäytät ensiksi ihanneasikkaasi huomion ruuhkaisessa uutisvirrassa. Ja saat hänet katsomaan mainostasi tarkemmin. Hyvä kuva + kohderyhmän ongelmaan ja haluun osuva mainosteksti luovat yhdessä lumoavan Facebook-mainoksen.

Mainoskuviin ei ole olemassa vain yhtä takuuvarmasti toimivaa sääntöä. Kannattaa siis testailla erilaisia kuvia ja videoita, jotta löytää omassa bisneksessä parhaiten toimivat. 

Jos kuitenkin haluat jonkin ohjenuoran, mistä lähteä liikkeelle… Tässä yksi juttu, jota sinun kannattaa lähteä kokeilemaan (erityisesti kylmän yleisön mainoksissa):

Pidä mainoskuvat luonnollisina.

Mitä sitten tarkoitan luonnollisuudella? Sitä, että mainoskuvat näyttävät mahdollisimman ei-mainosmaisilta. Ei siis photoshopilla ja filttereillä silattuja, vimpan päälle hiottuja potretteja… vaan pikemminkin kuvia, joita voisit kuvitella laittavasi omaan henkilökohtaiseen profiiliisi kavereidesi nähtäville. 

Tai jos sinulla on verkkokauppa: älä laita mainokseen valkotaustaista katalogikuvaa. Se ohitetaan takuuvarmasti – ja äkkiä. Sen sijaan käytä mahdollisimman paljon sellaisia kuvia, joissa tuotteesi näkyy käytössä luonnollisessa tilanteessa. Tässä yksi esimerkki:

 
 

Miksi sitten valita luonnollisia kuvia?

Ihmiset menevät Facebookiin ensisijaisesti katsomaan mitä heidän kaverit ja tuttavat puuhaavaat – eivät katselemaan mainoksia. Kun pidät mielessäsi alustan perimmäisen käyttötarkoituksen, voit hyödyntää sitä omissa mainoksissasi.

Käytän esimerkiksi omissa mainoksissani paljon itsestäni puhelimella napattuja kuvia. Tässä pari esimerkkiä hyvin toimineista mainoskuvistani:

facebook-mainos
facebook-mainoskuva
 

Olen huomannut, että monesti parhaiten mainoksissa toimivat kuvat, joissa on hymyileviä ihmisiä/ihminen. Ja kyllä, tiedän ettei aina ole mahdollista käyttää kuvia itsestään hymyilemässä. Mutta jos se on mahdollista – kokeile sitä.

Ja kuten jo alussa sanoin, mainoskuviin ei ole olemassa vain yhtä takuuvarmasti toimivaa sääntöä. Olen käyttänyt omissa sekä asiakkaideni mainoksissa esimerkiksi kuvapankkikuvia, kuvia joissa on ollut paljon kuvan päälle lisättyä tekstiä, hyvin tummasävyisiä kuvia, hyvin värikkäitä kuvia jne. Ja kaikki nämä ovat joissakin tapauksissa toimineet oikein hienosti.

Mieti siis, minkä tyyliset kuvat sopisivat sinun yrityksesi mainontaan sekä puhuttelisivat omaa kohdeyleisöäsi parhaiten. Ja lähde siitä liikkeelle. Toimivimpien kuvatyylien löytäminen vaatii aina hiukan testaamista.

Jos haluat oppia enemmän mainoskuvien tekemisestä, lue blogitekstini siitä, kuinka luot kauniita kuvia Canvalla >>

Yksi tunnusluku kertoo toimiiko Facebook-mainoksesi

Seurattavia tunnuslukuja löytyy Facebook-mainonnasta yhtä paljon kuin nappuloita lentokoneohjaamosta. Mutta koska tykkään pitää asiat yksinkertaisena, olen löytänyt yhden tunnusluvun ylitse muiden. Katsohan… 

Olen tehnyt Facebook-mainontaa jo viimeiset 6 vuoden ajan… ja käyttänyt siihen omaa + asiakkaideni rahaa satoja tuhansia euroja. 

Ja aina vain tämä sama luku pomppaa silmille, kun etsin syytä miksi mainokset toimivat hyvin – tai eivät toimi. 

Koska viime kädessä Facebook-mainosten tarkoitus on napata kohdeyleisösi huomio, saada heidät kiinnostumaan ja lopulta klikkaamaan mainostasi. 

Siinä se. 

Siihen, mitä klikkauksen jälkeen tapahtuu, ei pysty Facebook-mainoksilla paljoakaan vaikuttamaan. 

Tarkoittaen: Jos myyntisivu, kotisivu, laskeutumissivu tai verkkokaupan tuotesivu ei saa mainosta klikannutta ihmistä toimimaan halutulla tavalla (esim. ostamaan, liittymään uutiskirjeen tilaajaksi, ottamaan yhteyttä)...

Se EI ole Facebook-mainosten vika. Vika löytyy sivusta, johon ihminen menee klikkauksen jälkeen. 

Siksi ainoa luku, joka kertoo mainontasi toimivuudesta on… 

**rumpujen pärinää**

Linkin klikkausprosentti. Tunnetaan myös nimellä CTR tai Click Through Rate.

Tämä varsin näppärä tunnusluku kertoo sen, kuinka suuri prosenttiosuus mainoksen nähneistä ihmisistä on mainosta klikannut. Se auttaa sinua ymmärtämään, onko mainoksesi kohdennettu oikealle yleisölle ja onko se herättänyt yleisösi huomion.

Nyrkkisääntönä: Jos CTR-prosentti on mainoksellasi yli 1 %, silloin mainoksesi toimii hyvin, koska kohdeyleisösi klikkaa sitä hyvällä tasolla.

Jos prosentti jää alle yhden, kannattaa miettiä onko ongelma väärässä kohdeyleisössä vai mainoksen teksteissä ja visuaalisuudessa. 

Ja jos taas klikkauksia tulee, mutta myyntiä, uutiskirjelistalle liittymisiä, yhteydenottoja ei… silloin sinun pitää keskittää energiasi copyjen parantamiseen sivuillasi. Copywritingia ja myyntisivuja käsittelevät kirjoitukseni auttavat sinua siinä. 

Mutta ei kannata vaipua epätoivoon, jos tuloksia ei heti kuulu. Riippuu se sitten mainoksistasi tai myyntitunnelisiseuraavista vaiheista. 

Sillä Facebook-mainonta on loistava työkalu näiden pullonkaulojen tunnistamiseen. Analytiikka näyttää – jopa brutaalin rehellisesti – sinulle, mikä kohta myyntitunnelissasi tökkii. Tai missä kohtaa kiinnostuneet ostajat putoavat kelkasta pois.

Joka tapauksessa.

Jos mainoksesi toimivat – älä muuta niitä. Se johtaa noidankehään: Laitat toimivia mainoksia pois päältä ja teet uusia mainoksia vain tekemisen ilosta. Tällaisessa touhussa ei pala muuta kuin aikaa ja rahaa. Sitä et varmasti halua? 

Siksi keskity aina parantamaan sitä, mikä EI toimi. Sillä tavalla pystyt parantamaan Facebook-mainostesi tuloksia ajan kanssa. 

Tästä päästäänkin sopivasti seuraavaan (ja viimeiseen) osioon…

Leikit aina Facebookin säännöillä, kun näytät mainoksia sen alustalla. Piste.

^^Lue väliotsikko uudelleen. Lue vielä kerran. Polta se mieleesi. 

Kun ymmärrät tämän, Facebook-mainonta on paras kaverisi. Se hoitaa mielellään uusia, kiinnostuneita silmäpareja myytävien juttujesi pariin. 

Koska Facebookilla on kaksi asiakasta: Mainostajat ja käyttäjät. 

Facebook haluaa yritysten käyttävän mahdollisimman paljon rahaa mainontaan…

Mutta toisaalta, se haluaa myös pitää käyttäjät tyytyväisenä. Koska ilman käyttäjiä… mainostajia ei kiinnosta tehdä mainontaa Facebookissa. 

Siksi pidä huoli, että noudatat aina Facebookin mainoskäytäntöjä. 

Nimittäin liian usein kuulen tarinan siitä, että “Facebook vain sulki mainostilini!!”

Ikävä sanoa…

Mutta tämä ei pidä koskaan (sellaisenaan) paikkaansa. 

Koska näissä tapauksissa mainostili (tai jopa koko Business Manager) on yleensä suljettu siksi, että on rikottu joko tahattomasti tai tahallisesti Facebookin mainoskäytäntöjä. Sen takia on todella tärkeää, että perehdyt aina hyvin Facebookin asettamiin sääntöihin, kun teet Facebook-mainontaa. 

Koska pahimmassa tapauksessa et pysty enää koskaan (näitäkin tapauksia on ollut) mainostamaan Facebookissa, jos rikot näitä sääntöjä ja Facebook päättää sulkea tilisi. 

Tässä muutamia viimeisten 6 vuoden aikana havaitsemiani hyviä käytäntöjä, joiden avulla pidät Facebookin tyytyväisenä: 

  • Pidä mainostekstit sellaisina, että pystyt seisomaan niiden takana. Jos lupaat mainoksessasi jotain, mikä vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, Facebook todennäköisesti hylkää mainoksesi. Ja mahdollisesti sulkee myös mainostilisi, ainakin kun näitä hylkäyksiä tulee riittävästi.

  • Jatkona edelliseen kohtaan: Älä tee epärealistisia lupauksia tuloksien saamisesta tiettynä ajanjaksona (esimerkiksi: “Pudota 10 kiloa painoa vain 4 viikossa” tai “Näin luot 100 000€ bisneksen kotoa käsin alle puolessa vuodessa”).

  • Älä puhu mainosteksteissäsi ihmisten henkilökohtaisista ominaisuuksista, sillä tällaiset mainokset menevät lähes varmuudella heti hylkyyn. Esimerkiksi “Tuskailetko vyötäröllesi hiipineiden liikakilojen kanssa?” vihjaa lukijan henkilökohtaiseen ominaisuuteen, joten Facebook luultavasti hylkäisi salamana mainoksen, jossa tätä lausetta käytetään.

  • Pidä huoli, että ohjaat mainoksesta ihmiset oikealle sivulle, ja että kyseinen sivu myös toimii kunnolla (eikä esim. uudelleenohjaa jollekin muulle sivulle). Facebook pystyy seuraamaan, että sivustosi vastaa sitä mitä mainoksessasi lupaat. Ja se on tarkka siitä, ettei ihmisiä johdeta harhaan alustalla. 

Tässä oli muutama hyvä käytäntö, joita sinun kannattaa noudattaa, jotta saat nauttia Facebook-mainonnan mahdollistamista tuloksista. Suosittelen kuitenkin, että perehdyt huolella kaikkiin Facebookin mainoskäytäntöihin, jotta saat hyvän kuvan siitä mitä Facebook-mainonnassa saa tehdä – ja mitä ei. Klikkaa tästä lukemaan Facebookin mainoskäytännöt >>

Napakka yhteenveto koko Facebook-mainonta blogista

Jippii! Olet vihdoin päässyt loppuun asti. Tämän oppaan avulla pystyt aloittamaan Facebook-mainonnan tai parantamaan sitä, jos olet jo aikaisemmin mainostanut Facebookissa. Facebook-mainonta ei ole rakettitiedettä, eikä minullakaan ollut siihen mitään koulutusta, kun aloitin sen vuonna 2016. 

Facebook-mainonta on mielestäni paras kanava asiakkaiden hankkimiseen ja myyntien kasvattamiseen, oli liiketoimintasi sitten minkälaista tahansa. Olen itse hankkinut lähes tulkoon kaikki asiakkaani Facebookin kautta, ilman tuskallisia kylmäpuheluita tai verkostoitumistapahtumia.

Yksi parhaista Facebook-mainonnan eduista on, ettet tarvitse suuria rahamääriä aloittaaksesi Facebook-mainontaa. Jopa vain 10-15 euroa päivässä riittää, jotta pääset alkuun. 

Tallenna tämä opas suosikkeihisi ja palaa siihen aina, kun sille on tarvetta. Tulen päivittämään tätä tekstiä jatkuvasti, kun uutta oppia tarttuu matkaan. Yritän päivittää tätä opasta säännölllisesti, jotta sen sisältö ei vanhenisi nopeasti. 

Jippii! Olet vihdoin päässyt loppuun asti. Tässä seuraavat askeleesi

Tiedän. Tämä oli tuhti paketti. Siksi suosittelen, että talletat tämän selaimesi suosikkeihin. Ja palaa tähän aina, kun tarvitset muistin virkistystä jossakin asiassa. 

Facebook-mainonta -oppaani auttaa sinuakin kasvattamaan bisnestäsi. Tai parantamaan sitä. Sillä Facebook-mainonta ei ole rakettitiedettä, eikä minullakaan ollut siihen mitään koulutusta, kun tein ensimmäisen mainokseni 2016 keväällä. 

Silti tähän päivään mennessä Facebook-mainonta on auttanut bisnestäni kasvamaan… tavoittamalla puolestani uusia liidejä & asiakkaita päivittäin. 

Joka tapauksessa… 

Facebook-mainonta on mielestäni edelleekin – vuonna 2024 – paras kanava asiakkaiden hankkimiseen ja myyntien kasvattamiseen. Toimitpa millä alalla tahansa, ja olitpa yksinyrittäjä tai isommankin “kioskin” pyörittäjä.

Mitä seuraavaksi? 

Kun haluat kirjoittaa Facebook-mainoksia, jotka eivät vaikuta mainoksilta…

Liittymällä alla olevalla lomakkeella Levollinen nettibisnes -uutiskirjeeni tilaajaksi saat minulta kiitoksena 4-osaisen Facebook-mainonnan sähköpostikurssin – ilmaiseksi.

Minikurssin aikana näytän sinulle muun muassa…

Voitollisen Facebook-mainonnan kaavan, jonka avulla saat mainoksesi tuottamaan päivittäin yritykseesi uusia liidejä & asiakkaita.

Tätä samaa kaavaa käyttämällä olen esimerkiksi kasvattanut omaani sekä asiakkaideni sähköpostilistoja ostohaluisilla ihanneasiakkailla, kehittänyt lukuisien verkkokauppojen mainontaa toimimaan tehokkaammin jopa pienemmillä budjeteilla sekä tehnyt mainontaa 5-numeroisille (ja jopa muutamille 6-numeroisille) tuotelanseerauksille.

Esimerkiksi: Eräs asiakkaani teki tämän kaavan mukaan laadituilla FB-mainoksilla 20 432 euroa myyntiä joulukuussa 2021. Ja mainontaan hän käytti vain 1500 euroa.

Mieti: Lähestulkoon uuden iPhonen hinnalla yli 20 000 euron edes uusia asiakkaita.

Ei huono vaihtokauppa.

(Mikä tämä kaava sitten on? Vihje: Ihmiset eivät mene someen lukemaan mainoksia, vaan he käyttävät somea viihtyäkseen. Kuten varmaan käytät itsekin.)

Joten syötä seuraavaksi tietosi alapuolelle. Lähetän sen jälkeen minikurssin ensimmäisen viestin sähköpostiisi välittömästi.

 
 
Edellinen
Edellinen

Copywriting = Nettimainonnan kuningatar

Seuraava
Seuraava

Täydellinen opas - Myyvät kotisivut yritykselle